ALHM132 Проект: Круизна индустрия
Анотация:
В рамките на проекта студентите ще имат възможност да анализират работата на избран круизен кораб и да разработят собствен модел на работа, отнасящ се до оперативното управление на основните и допълнителни услуги на избран круизен кораб.

Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• моделите на работа на круизните кораби и спецификите в тяхното управление;
• особеностите на круизното облужване.
2) могат да:
• анализират и оценяват обслужването на круизните кораби;
• организират туристическите дейности на борда;
• уъвършенстват оперативната работа при круизните туристически пътувания.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: в областта на мениджмънта.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Анализ и оценка на управлението на основните и допълнителни услуги на круизен кораб (по избор).
Литература по темите:
Основна и допълнителна литература:
• Маринов С., Съвременни видове туризъм, Наука и икономика, Варна, 2011
• Мишева М. и кол., Специализирани видове туризъм, Глава 7 Круизен туризъм, НБУ, София, 2017
• Павлюченко Ю., Новосельцев, А., Парняков, Развитие круизного бизнеса // Морской флот, 2009
• Петрова И.Ф., Коронкевич Н.И., Буланов С.А. и др., Речны екруизы: Путеводитель, Симон-Пресс, Москва, 2002
• Bruns B.D., Cruise Confidential: A Hit Below the Waterline: Where the Crew Lives, Eats, Wars, and Parties… One Crazy Year Working on Cruise Ships (Travelers' Tales), USA, 2008
• Dowling R., Weeden C., Cruise ship tourism, CABI, London, 2017
• Gibson Ph., Parkman R., Cruise Operations Management: Hospitality Perspectives 3rd Edition, Routledge, 2018
• Gibson Ph., Cruise Operations Management (The Management of Hospitality and Tourism Enterprises) 1st Edition, Butterworth-Heinemann, 2006
• Papathanassis A., Breitner M. H., Schoen C., Cruise Management: Information and Decision Support Systems 2012th Edition, Gabler Verlag, 2012
• Ross A. Klein, Cruise Ship Blues: The Underside of the Cruise Ship Industry, New Society Publishers; Second Printing edition, 2002
• Vogel M., Papathanassis A. and Wolber B., The business of management of ocean cruises, CABI, London, 2012
• Benassi P., World Class Shipboard Hospitality: Practical Guide to Post COVID Cruise Ship Guest Satisfaction and Service Personnel Operating Standards, Universal Publishers, 2023
Средства за оценяване:
Текущо оценяване: Самостоятелен изслд. проект (50%) и презентация (50%).
Финално оценяване: Самостоятелен изслд. проект (50%) и презентация (50%).