ALHM131 Семинар: Кроскултурен мениджмънт в луксозното хотелиерство
Анотация:
Семинарът “Кроскултура в луксозното хотелиерство“ има за цел да запознае студентите с възможностите за развитието на кроскултурните комуникации в туризма през призмата на интернационалните компании в глобалната икономика. Чрез изготвянето на проект по темата на семинара, същността на кроскултурното общуване в туризма ще бъде проследена чрез практически умения и познание за изграждане стратегии за създаване и управление на кроскултурни екипи и организационни практики и политики.
Семинарът е към основния курс на студентите – Кроскултурен мениджмънт

Преподавател(и):
проф. Кристиян Хаджиев д-р
гл. ас. Виолета Донева-Янкулова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите семинара студенти:
1) знаят:
• Същността на кроскултурното управление и практиките свързани с устойчивото развитие в луксозното хотелиерство в условията на нарастващите световни политически и икономически предизвикателства;
• Как да създават на ефективни кроскултурни екипи и партньорства
• Подпомага културната интелигентност – необходимо качество на съвременния мениджър и лидер.
• Културата и етиката на организациите - като ценен качествен ресурс, важен за икономическата им и управленска ефективност.
• Хармонизирането на културното разнообразие между участниците в една бизнес комуникация/проект, като предпоставка за постигане на целите на отделната организация
2) могат:
• да познават кроскултурната и етическа компетентност.
• Интегрират кроскултурни екипи
• управляват кроскултурни отношения
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: в областта на икономиката и управлението на туризма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Изграждане на проект за управление на кроскултурна хотелска структура, създаване на добра практика и обвързване с кроскултурен ефект от отновенията.
- Представяне на проекти
Литература по темите:
Донева-Янкулова,В., Еволюция на теоретичната мисъл за организационната култура в хотелиертството, Авангард прима, ISBN 978-619-160-243-8 София, 2013 г.
Донева-Янкулова,В., Особености на организационната култура в хотелиерството, Авангард прима, ISBN 978-619-160-244-5, София, 2013
Донева-Янкулова,В., Добри практики на организационната култура в хотелиерството, Авангард прима, ISBN 978-619-160-245-2, София, 2013
Van Glabbeekjeroen (2020): “the 2021 digital Communication trends that willBoost Your Business”, MartechZone, https://martech.zone/digital-communication-trends [accessed Dec 29 2022].
OECD Tourism Trends and Policies 2020, https://doi.org/10.1787/6b47b985-en, 62
Langer, B. - Früherfassung der Unternemenskultur als Risikofaktor bei Mergers &Aquisitions, Hamburg – 1999
Robert J. House, Paul J. Hanges, S. Antonio Ruiz-Quintanilla, Peter W. Dorfman, Mansour Javidan, Marcus Dickson, and About 170 GLOBE Country Co-Investigators - CULTURAL INFLUENCES ON LEADERSHIP AND ORGANIZATIONS:PROJECT GLOBE
Ilić B., Stefanović V., Žikić S. (2020): Specifics of Leadership in Tourism with the Aim ofSuccessful Business Processes, Megatrend revija, Vol. 17, No 1, 2020. 89-109
Dredge Dianneet. al. (2018): Digitalisation in Tourism: In-depth analysis of challengesand opportunities. Low Value procedure. SME-17-C- 091-A for EASME, Virtual TourismObservatory. Aalborg University, Copenhagen, 11
Hofstede, G. – Cultures Consequences: International Differences in work-related values - 1980, 1998, 2001, 2004
Schein, E. H. - Organizational Culture and Leadership, San Francisco – 1992
Kozak, Comparative assessment of tourist satisfaction with destinations across two nationalities, 1996 https://doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00064-9
Guevara Patricia Ruiz, https://opinno.com/insights/post-covid-tourism-digital-personalzed
Сотирова, Д. Бизнес етика. Управление на деловото поведение. С., Изд. Фабер, 2014;
Сотирова, Д. Фирмената култура: параметри и примери. С., Изд. На ТУ-София, 2010;
Давидков, Цв. Национална и организационни култури. С., 2010.
Steers Р.М., ,C. J. Sanchez-Runde, L. Nardon. Management Across Cultures: Challenges and Strategies. Cambridge Univ. Press, 2010.
Средства за оценяване:
Курсова работа 70%, презентация 30%