ALHM127 Индустрия на лукса в хотелиерството – факултативна дисциплина
Анотация:
Курсът запознава студентите със съвременното състояние на индустрията на лукса в хотелиерството, с международните стандарти на обслужване на най-известните хотелски вериги в света.
Виктор Гетов е eксперт от бизнеса,генерален директор на Kings' Valley Medical & Spa Hotel с повече от 10 години опит в международни хотелски вериги и ще води лекции по курса.

Преподавател(и):
Виктор Гетов
доц. Теодора Ризова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Студентите ще усвоят знания относно същността, структурата и основните понятия на индустрията на лукса в хотелиерството
• Ще познават нормативната база относно категоризацията и провеждането на туристически дейности в дестинации от ЕС и др.
• Ще придобият знания за моделите на организация на туристическия бизнес в индустрията на лукса в хотелиерството
2) могат:
• да организират туристическите дейности в различните средства за подслон и места за настаняване и в хотелските вериги
• ще могат да подбират, ръководят и атестират кадрите в индустрията на лукса в хотелиерството според нормативните изсквания.
• ще могат да прилагат иновативни ситеми за мениджмънт в туристическите предприятия на индустрията на лукса в хотелиерството
Предварителни изисквания:
знания по икономика на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Индустрия на лукса в хотелиерството- същност,структура , основни понятия и значение
- Етапи на развитие на световната индустрия на хотелиерството- преглед
- Организационна структура на туристическите предприятия на индустрията на лукса в хотелиерството
- Подходи и класификация на туристическите предприятия
- Проектиране на туристически комплекси Особености и дизайнерски решения при проектирането на луксозните хотели
- Системата на франчайзинга в туризма Луксозните хотелски вериги - видове
- Стандартизация и система на управление на качеството в хотелиерския бизнес
- Философия и специфика на луксозния хотелиерски туристически продукт-същност, структура,
- Ресторантьорски вериги и стандарти на обслужване на видове гости в луксозното хотелиерство
- Персонал в индустрията на лукса в хотелиерството Трудови правоотношения
- Персонализиран и уникален хотелиерски продукт за създаване на емоционално ангажирани гости в луксозното хотелиерство( фирмена култура, дизайнерски решения, скриптове на общуването)
- Цени и ценообразуване на туристическите продукти в луксозното хотелиерство
- “Грижа за клиента” –прилагане на концепцията за създаване на позитивното преживяване в луксозното хотелиерство
- Семинар: Индустрията на лукса
- Текущо изпитване
Литература по темите:
Рибов, М, Туризъм в ерата на качеството, изд. Тракия М, ISBN 954-840-125-8
Walker,R.John, Supervision in the Hospitality Industry, publishing house: University of Florida ISBN 978-1119749202
Robert C. Ford , Michael C. Sturman, Managing Hospitality Organizations: Achieving Excellence in the Guest Experience, SAGE Publications,ISBN 978-1544321509
Micah Solomon, The Heart of Hospitality: Great Hotel and Restaurant Leaders,Select books,ISBN 978-1-59079-489-0-51795
Chevalier М. et al., Management et marketing du luxe, Dunod, 2ed, 2011, 400 p.
Denney G. Et al., Hotel Management and Operations, John Wiley and Sons, 4th edition, 2007, 478 p.
Peufaillit, P. Des hotels et des hommes, LT Editions Jacques Lanore, 2ed, 1989, 288 p.