ALHM126 Оперативен мениджмънт в луксозното хотелиерство
Анотация:
Курсът цели да запознае студентите с принципите на оперативния мениджмънт в луксозното хотелиерство. Основен акцент в курса е поставен върху обслужването на луксозния сегмент туристи в различните отдели във висококатегорийните хотели. Специално внимание се обръща на концепцията „грижа за клиента“ и приложението ѝ в хотелиерския бизнес. Изясняват се специфичните особености на оперативния мениджмънт по структури в луксозното хотелиерство.
Експерт от бизнеса по курса - Кирил Радоев, оперативен мениджър, Intercontinental Hotel Sofia.

Преподавател(и):
Кирил Радоев
доц. Ирена Емилова д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• характерните особености на оперативния мениджмънт в луксозното хотелиерство;
• спецификата на обслужване във висококатегорийните места за настаняване;
• технологичните етапи на процесите в управлението на основните и допълнителните услуги;
2) могат да:
• организират и управляват извършваните в луксозното хотелиерство дейности и операции;
• усъвършенстват управленските структури в хотелиерския бизнес.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: в областта на мениджмънта.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в оперативния мениджмънт. Специфика на оперативния мениджмънт в туризма.
- Характеристики на местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения в луксозния сегмент.
- Проектиране на продуктите и услугите в луксозния сегмент. Избор на технологични процеси и процеси на обслужване. Концепцията „грижа за клиента“.
- Оперативен мениджмънт в луксозното хотелиерство. Управление на обслужването.
- Оперативен мениджмънт – front office.
- Оперативен мениджмънт – маркетинг и продажби.
- Оперативен мениджмънт в отдел “Храни и напитки“ (FB).
- Оперативен мениджмънт при обслужването по стаи (room service).
- Оперативен мениджмънт при камериерското обслужване (housekeeping).
- Оперативен мениджмънт на допълнителните услуги в луксозното хотелиерство.
- Оперативен мениджмънт - СПА и уелнес зона.
- Оперативен мениджмънт – събития и конференции.
- Оперативен мениджмънт – отдел „Техническа поддръжка и сигурност“
- Оперативен мениджмънт в анимационната дейност.
- Текущо оценяване.
Литература по темите:
Основна и допълнителна литература:
• Виноградова Т., Закорин Н., Тубелис Р., Технология продаж услуг туристской индустрии, Академия, Москва, 2010
• Егоренков Л.И., Введение в технологию туризма: Учебно методическое пособие, Финансы и статистика: ИНФРА-М, Москва, 2009
• Емилова, И., Технология и организация на туристическите дейности, НБУ, 2008
• Николаева, В., Организация и управление на туристическото предприятие, ВСУ "Черноризец Храбър", В., 2012
• Рибов, М. и кол., Ресторантьорство и хотелиерство, Тракия-М, София, 2007
• Рибов, М. и кол., Стратегическият избор в туризма, Тракия-М, София, 2005;
• Рибов, М., Туризмът в ерата на качеството, Тракия-М, София, 2003
• Тодоров Д., Организация, технология и икономика на хотелиерството, Матком, 2011
• Jones P., Lockwood A., The Management of Hotel Operations an Innovative Approach to the Study of Hotel Management, Thomson Learning, UK, 2004
• Roday, S., Biwal, A., Joshi, V., Tourism: Operations and Management, Oxford, 2009
• Robinson, P., Operations Management in the Travel Industry, 2nd Edition, UK, 2016
• Rutherford D., Hotel Management and operations, Third edition, John WileySons, Inc., New York 2002
• Szende P., Dalton A., Yoo M., Operations Management in the Hospitality Industry, Emerald Publishing, First Edition, UK, 2021
• Boussard S., Food and Beverage Management in the Luxury Hotel Industry, Business Expert Press, 2021
Средства за оценяване:
Текущо оценяване: курсова работа (50%), писмени задачи (50%).
Финално оценяване от изпит: тест (50%), курсова работа (50%).