ALHM123 Кроскултурен мениджмънт в луксозното хотелиерство

Анотация:

Курсът изследва ценностите, принципите и правилата на поведение в глобалния хотелски бизнес; изучава комуникациите, преговорите, създаването на мрежи и екипи на локално и глобално равнище от гледна точка на културните особености на бизнес етиката и деловия етикетв луксозното хотелиерство. Разглеждат се конфликтните зони на кроскултурно взаимодействие, воденето на диалог и сключване на сделки, изграждането на виртуални партньорства с международни участници, преодоляването на бариери и стереотипи, балансирането на групови интереси и постигането на етични стандарти в конкуренцията и колаборацията. Кроскултурната бизнес етика има поведенска консултантска насоченост, като надгражда идеи и модели от интеркултурните комуникации, организационното поведение и култура, стратегическия мениджмънт, международното управление на човешките ресурси. Основните теми са: Ценности и ценностни раличия в работата в екип; Моралните конфликти в кроскултурен контекст; Диалог, триалог, преговаряене, Делови етикет и международен бизнес етикет, Етични проблеми във виртуалните бизнес комуникации и преодоляването им; Културното научаване; Модели за културните разлики (Хофстеде, Хол, Търнър-Тромпенаарс, Камерън-Куин и др.); Културните особености на българските организации и мениджъри, общи европейски черти на организационното поведение.

Експерт от бизнес по курса - Весела Меламед - Икономист – Международни икономически отношения. Диплома – Хотелиер. Експерт „Връзки с клиенти”

Консултант „Човешки капитал и развитие”, директор „Човешки ресурси“ в Hyatt Regency Sofia.

прочети още
Управление на луксозното хотелиерство

Преподавател(и):

 Весела Меламед  
проф. Кристиян Хаджиев  д-р
гл. ас. Виолета Донева-Янкулова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят:

• Как да създават на ефективни кроскултурни екипи и партньорства

• Подпомага културната интелигентност – необходимо качество на съвременния мениджър и лидер.

• Културата и етиката на организациите се - като ценен качествен ресурс на организациите, важен за икономическата им и управленска ефективност.

• Хармонизирането на културното разнообразие между участниците в една бизнес комуникация/проект, е предпоставка за постигане на целите на отделната организация

2) могат:

• да познават кроскултурната и етическа компетентност.

• Интегрират кроскултурни екипи

• управляват кроскултурни отношения


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• първоначални знания по туризъм

• първоначални знания по икономика



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Роля и поява на кроскултурния мениджмънт в обхвата на международните управленски практики в луксозното хотелиерство
  2. Съвременни тенденции и етапи в развитието на кроскултурния мениджмънт в луксозното хотелиерство
  3. Преодоляване на конфликти чрез прилагане на кроскултурен мениджмънт в луксозното хотелиерство
  4. Методи за обучение по кроскултурен мениджмънт в бизнес среда на луксозното хотелиерство
  5. Междинната култура в зоната за междукултурен диалог в туризма - теория и практически модели.
  6. Кросукултурният диалог в теориите на кроскултурните отношения
  7. Модел на кроскутурния диалог в туризма. Характеристика на контактната зона за кроскултурен диалог в туризма
  8. Анализ и оценка на кроскултурното взаимодействие в луксозното хотелиерство Методи и критерии за анализ и оценка
  9. Анализ и оценка на кроскултурния Диалог в туристическата контактна зона
  10. Кроскултура в дигителния свят и управление на дигиталната кроскултурна комуникация, Етични проблеми във виртуалните бизнес комуникации и преодоляването им
  11. Конфликтни зони на кроскултурно взаимодействие в луксозното хотелиерство водене на диалог и сключване на сделки, изграждането на виртуални партньорства с международни участници, преодоляването на бариери и стереотипи, балансирането на групови интереси и постигането на етични стандарти в конкуренцията и колаборацията.
  12. Ценности и ценностни раличия в работата в екип в луксозното хотелиерство;
  13. Културното научаване; Модели за културните разлики (Хофстеде, Хол, Търнър-Тромпенаарс, Камерън-Куин и др.)
  14. Ценностите, принципите и правилата на поведение в глобалния висококатегориен хотелски бизнес; комуникациите, преговорите, създаването на мрежи и екипи на локално и глобално равнище от гледна точка на културните особености на бизнес етиката и деловия етикет
  15. Културните особености на българските хотелски организации и мениджъри, общи европейски черти на организационното поведение

Литература по темите:

Донева-Янкулова,В., Еволюция на теоретичната мисъл за организационната култура в хотелиертството, Авангард прима, ISBN 978-619-160-243-8 София, 2013 г.

Донева-Янкулова,В., Особености на организационната култура в хотелиерството, Авангард прима, ISBN 978-619-160-244-5, София, 2013

Донева-Янкулова,В., Добри практики на организационната култура в хотелиерството, Авангард прима, ISBN 978-619-160-245-2, София, 2013

Van Glabbeekjeroen (2020): “the 2021 digital Communication trends that willBoost Your Business”, MartechZone, https://martech.zone/digital-communication-trends [accessed Dec 29 2022].

OECD Tourism Trends and Policies 2020, https://doi.org/10.1787/6b47b985-en, 62

Langer, B. - Früherfassung der Unternemenskultur als Risikofaktor bei Mergers &Aquisitions, Hamburg – 1999

Robert J. House, Paul J. Hanges, S. Antonio Ruiz-Quintanilla, Peter W. Dorfman, Mansour Javidan, Marcus Dickson, and About 170 GLOBE Country Co-Investigators - CULTURAL INFLUENCES ON LEADERSHIP AND ORGANIZATIONS:PROJECT GLOBE

Ilić B., Stefanović V., Žikić S. (2020): Specifics of Leadership in Tourism with the Aim ofSuccessful Business Processes, Megatrend revija, Vol. 17, No 1, 2020. 89-109

Dredge Dianneet. al. (2018): Digitalisation in Tourism: In-depth analysis of challengesand opportunities. Low Value procedure. SME-17-C- 091-A for EASME, Virtual TourismObservatory. Aalborg University, Copenhagen, 11

Hofstede, G. – Cultures Consequences: International Differences in work-related values - 1980, 1998, 2001, 2004

Schein, E. H. - Organizational Culture and Leadership, San Francisco – 1992

Kozak, Comparative assessment of tourist satisfaction with destinations across two nationalities, 1996 https://doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00064-9

Guevara Patricia Ruiz, https://opinno.com/insights/post-covid-tourism-digital-personalzed

Сотирова, Д. Бизнес етика. Управление на деловото поведение. С., Изд. Фабер, 2014;

Сотирова, Д. Фирмената култура: параметри и примери. С., Изд. На ТУ-София, 2010;

Давидков, Цв. Национална и организационни култури. С., 2010.

Steers Р.М., ,C. J. Sanchez-Runde, L. Nardon. Management Across Cultures: Challenges and Strategies. Cambridge Univ. Press, 2010.

Средства за оценяване:

Курсова работа 40%, презентация 10%, тест 50%