ALHM122 Маркетинг на лукса
Анотация:
Курсът проследява еволюцията на маркетинга с характерните особености на туристическите услуги в луксозното хотелиерство. Разглеждат се и теми, свързани с развитието на концепцията за маркетингова среда в туризма и луксозния сегмент, маркетинговите изследвания и туристическите пазари.Фокусът се поставя върху маркетинговия микс и позиционирането на луксозния туристически продукт. Разглежда се същността на маркетинговите процеси, виртуалния маркетинг и маркетинга на взаимоотношенията в луксозния сегмент.
Експерт от бизнеса по курса - Румен Меченски (Директор на "Маркетинг и продажби" НА Black Sea Rama Golf and Villas)

Преподавател(и):
Румен Меченски
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• същностната маркетинга;
• видовете маркетинг в туризма;
• особеностите на маркетинговата обкръжаваща среда в луксозното хотелиерство.
2) могат да:
• анализират потребителското поведение и да сегментират;
• позиционират луксозен туристически продукт;
• маркетингов микс и маркетингови стратегии в луксозното хотелиерство.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: да познават основните понятия и дефиниции в сферата на мениджмънта в туризма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Характеристика и особености на туристическите услуги в луксозното хотелиерство.
- Еволюция на маркетинга и на маркетинга в луксозното хотелиерство.
- Развитие на туристическия пазар и форми на потребителско търсене в луксозния сегмент.Компоненти на индустрията на лукса.Съвременното разбиране за маркетинг в луксозното хотелиерство.
- Концепция за маркетингова среда в туризма на луксозния сегмент. Маркетингова обкръжаваща среда. Видове маркетинг в туризма.
- Маркетинг на взаимовръзките в луксозното хотелиерство.
- Анализ на потребителското търсене и поведението в луксозния сегмент. Характеристика на потребителското поведение. Процес на вземане на потребителско решение в луксозното хотелиерство.
- Маркетингови изследвания на туристическия пазар. Характеристика на изследователския процес в маркетинговите изследвания. Изследователският процес. Видове маркетингови проучвания в туризма.
- Пазари и сегментиране в луксозното хотелиерство. Позициониране в луксозния сегмент.
- Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – продуктова политика.
- Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – ценова политика.
- Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – дистрибуционна политика.
- Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – комуникационна политика.
- Маркетингов процес. Същност на маркетинговия процес. Маркетингов анализ и диагноза. Маркетингово планиране. Маркетингова организация. Маркетингов бюджет. Маркетингов контрол.
- Виртуален маркетинг в луксозното хотелиерство.
- Добри практики в маркетинга на хотелиерство.
Литература по темите:
• Маринова, Н. „Международен маркетинг“, НБУ, 2017
Средства за оценяване:
Текущо оценяване: Тест I, Казус І
Финално оценяване: Тест II, Казус ІІ