ALHM122 Маркетинг на лукса

Анотация:

Курсът проследява еволюцията на маркетинга с характерните особености на туристическите услуги в луксозното хотелиерство. Разглеждат се и теми, свързани с развитието на концепцията за маркетингова среда в туризма и луксозния сегмент, маркетинговите изследвания и туристическите пазари.Фокусът се поставя върху маркетинговия микс и позиционирането на луксозния туристически продукт. Разглежда се същността на маркетинговите процеси, виртуалния маркетинг и маркетинга на взаимоотношенията в луксозния сегмент.

Експерт от бизнеса по курса - Румен Меченски (Директор на "Маркетинг и продажби" НА Black Sea Rama Golf and Villas)

прочети още
Управление на луксозното хотелиерство

Преподавател(и):

 Румен Меченски  
доц. Милена Караилиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• същностната маркетинга;

• видовете маркетинг в туризма;

• особеностите на маркетинговата обкръжаваща среда в луксозното хотелиерство.

2) могат да:

• анализират потребителското поведение и да сегментират;

• позиционират луксозен туристически продукт;

• маркетингов микс и маркетингови стратегии в луксозното хотелиерство.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: да познават основните понятия и дефиниции в сферата на мениджмънта в туризма.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Характеристика и особености на туристическите услуги в луксозното хотелиерство.
  2. Еволюция на маркетинга и на маркетинга в луксозното хотелиерство.
  3. Развитие на туристическия пазар и форми на потребителско търсене в луксозния сегмент.Компоненти на индустрията на лукса.Съвременното разбиране за маркетинг в луксозното хотелиерство.
  4. Концепция за маркетингова среда в туризма на луксозния сегмент. Маркетингова обкръжаваща среда. Видове маркетинг в туризма.
  5. Маркетинг на взаимовръзките в луксозното хотелиерство.
  6. Анализ на потребителското търсене и поведението в луксозния сегмент. Характеристика на потребителското поведение. Процес на вземане на потребителско решение в луксозното хотелиерство.
  7. Маркетингови изследвания на туристическия пазар. Характеристика на изследователския процес в маркетинговите изследвания. Изследователският процес. Видове маркетингови проучвания в туризма.
  8. Пазари и сегментиране в луксозното хотелиерство. Позициониране в луксозния сегмент.
  9. Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – продуктова политика.
  10. Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – ценова политика.
  11. Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – дистрибуционна политика.
  12. Маркетингов микс в луксозното хотелиерство – комуникационна политика.
  13. Маркетингов процес. Същност на маркетинговия процес. Маркетингов анализ и диагноза. Маркетингово планиране. Маркетингова организация. Маркетингов бюджет. Маркетингов контрол.
  14. Виртуален маркетинг в луксозното хотелиерство.
  15. Добри практики в маркетинга на хотелиерство.

Литература по темите:

• Маринова, Н. „Международен маркетинг“, НБУ, 2017

Средства за оценяване:

Текущо оценяване: Тест I, Казус І

Финално оценяване: Тест II, Казус ІІ