COMM524 Проект: Анализ на поведението на онлайн общности
Анотация:
Курсът е извънаудиторен и има за цел предостави възможност на студентите да придобият практически знания и умения в сферата на онлайн комуникациите и виртуалните общности.
Онлайн общността е виртуална общност, която съществува във виртуалното пространство. Един от най-влиятелните изследователи на виртуалните общности в интернет е Хауърд Рейнголд. Той определя виртуалните общности като „социални съвкупности, които възникват в мрежата, когато достатъчно много хора водят достатъчно дълго публични дискусии със значими човешки чувства, за да образуват мрежи от персонални взаимовръзки в киберпространството.”

Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Спецификата на онлайн общността
Какви са тенденциите при управлението на онлайн общности
2) могат:
Да изграждат и управляват онлайн общност
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Изграждане на онлайн общност
- Управление и разрастване на онлайн общност
- Представяне на реферати по зададена тема
- Обсъждане на разработените от студентите задания
Литература по темите:
• Benkler, Yochai. The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom, Yale University Press, 2006
• Rheingold, Howard. Virtual Community, Revised Edition. The MIT Press, 2000
• Дерменджиева, Грета. Онлайн журналистика: Медиите в дигиталния свят, София, 2012
• Николова, Райна. Медийно аудио- и визуално право, София, НБУ, 2015
• Закон за електронни съобщения
• Закон за радио и телевизия
• Електронно научно списание „Медии и обществени комуникации” http://media-journal.info/