DEVM110 Семинар: Емпирични изследвания на ранно детско развитие
Анотация:
В този курс студентите се упражняват в четене, разбиране и обсъждания на академични текстове в областта на ранно детско развитие. След избор на теми за семинара, съгласувано с преподавателя, всеки студент самостоятелно разучава даден изследователски въпрос и емпирични изследвания от ранно детско развитие и го представя писмено под формата на обзор на литературата, както и по-кратко устно пред групата. Целта е студентите да развият умения за критично четене, писане и обсъждане на емпирични изследвания в ранно детско развитие.
Преподавател(и):
проф. Елена Андонова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
• основна академична литература по избрана тема на ранното детско развитие
2) могат:
• критично четене на академична литература
• писане на обзор на литературата по дадена тема
• устно представяне на тема
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Уводен семинар. Инструкции за избора на тема, търсене на академични източници, разработването на презентациите и текста на обзора.
- Студентски презентации.
- Студентски презентации.
Литература по темите:
Литературата е съобразена с темите на дадените студентски семинари.
По-общи насоки за жанра на обзора могат да се намерят тук:
Atanasov, Svetoslav. (2013). Научната обзорна статия – създаване, стил и структура. Педагогически форум (ISSN 1314-7986). IV.
http://phls.uni-sofia.bg/article/833
https://www.dipku-sz.net/izdanie/221/nauchnata-obzorna-statiya-szdavane-stil-i-struktura
https://rhetoric.bg/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8
https://writingcenter.unc.edu/tips-and-tools/literature-reviews/
Средства за оценяване:
Оценката се оформя от писмения обзор по темата (75%) и от устното представяне (25%).