DEVM106 Въведение в теорията и методите на консултиране
Анотация:
Курсът предоставя базисни знания и умения за работа по случай: изграждане на формулировка, оценка, договоряне, предоставяне на консултации в контекста на програма от грижи. Специален акцент е поставен върху работата в екип и служба за психично здраве.
Преподавател(и):
доц. Светлозар Василев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• целите и основните процедури на консултиране на деца и юноши;
• основните феноменологични и психоаналитични концепции и тяхното приложение в процеса на консултиране;
• кои са най-честите проблеми в детска възраст изискващи консултиране и какви практики съществуват в България.
2) могат:
• да извършват клинична оценка на дете и юноши;
• да разграничават случаите нуждаещи се от консултиране от случаите изискващи други терапевтични методи (психотерапия, семейно консултиране, медицински или социални интервенции);
• да изготвят формулировка за случая и да съставят терапевтичен план като ползват парадигмата на клиничната психопатология или психоанализата;
• да договорят с детето и родителите провеждане на консултации или да насочат случая към друга служба/специалист;
Предварителни изисквания:
не
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Hansen, J. (1986): “”Counseling: Theory and Process”, Allyn and Bacon, USA 1986.
Kestenbaum, C. & Williams, D. (1988): “Handbook of Clinical assessment of Children and Adolescents”, Kestenbaum and Williams (eds.), New York University Press, Vol. I, II;
Mishne, J. (1983): “Clinical work with Children”, Free Press 1983.
Rustin, M. & Quagliatta, E. (2000): “Assessment in Child Psychoterapy”, M. Rustin (ed.), Karnac 2000.
Допълнителна
Blos, P. (1962): “The Adolescent passage – developmental issues”, IUP 1962;
Pine, F. (1985): “Developmental Theory and Clinical Process”, Yale University Press.
Weinniger, O. (1993): “View from the Cradle: Children’s Emotions in Everyday Life”, Karnac Books 1993;
Уиникът, Д. (1971): “Игра и реалност”, ЛИК 1999, София.
Средства за оценяване:
тест
участие
работа по казус