APLD208 Консумация и идентичност
Анотация:
Курсът дава възможност на докторантите да развият своите компетенции в областта на културната антропология чрез задълбочено запознаване с проблемите на съвременната консумация и специфичните й връзки с конструирането на различни типове идентичности. Изследвайки спецификите на консумативната култура в България в постсоциалистическия период те ще могат да проследят начините, по които тя допринася за формиране на индивидуалната идентичност, както и на различните видове колективни идентичности. Курсът дава перспектива за самостоятелна изследователска работа, за задълбочаване на уменията за теренна работа и писане на научен текст.

Преподавател(и):
доц. Евгения Благоева д.н.
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните характеристики на съвременната българска консумативна култура
• връзките между консумация и идентичност в градска среда
2) могат:
• да осъществят свое теренно изследване, свързано с проблематиката на курса
• да презентират резултатите от своята работа пред колегите си
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Консумация и идентичност : теоретични аспекти
- работа с литература
- Подготовка на самостоятелна работа
- Самостоятелна работа
- Презентация
Литература по темите:
Ападурай, А. Свободната модерност. Културни измерения на глобализацията. Лик, 2006. Бурдийо, П.1997.Социалнопространство и символнопространство. В: Практическиятразум.
София, с. 19-28
В края на века. Големите умове на нашето време за света и неговото бъдеще. С., 1998.
Келиян, М. Келиян, М. Япония и България: Модели на разслоеното потребление , С., 2008.
Кръстева-Благоева, Е. Българите и „Макдоналдс” – антропологични аспекти. Българска етнология, 2001, 1, 26-38
Кръстева-Благоева, Е. Култура на бързото и бавно хранене на българина в началото на XXI-ви век – Антропологични изследвания, т. VI, 50-73
Кръстева-Благоева, Е. Вкусът на Балканите: храна и идентичност. – Български фолклор, 1, 2010, 7-20
.
Corrigan, P. The Sociology of Consumption. Sage Publications, London, 1997.
Featherstone, M. Consumer Culture and Postmodernism. London, 1991.
Lury, C. Consuming Cultures. Polity Press, Cambridge, 1996.