APLD208 Консумация и идентичност

Анотация:

Курсът дава възможност на докторантите да развият своите компетенции в областта на културната антропология чрез задълбочено запознаване с проблемите на съвременната консумация и специфичните й връзки с конструирането на различни типове идентичности. Изследвайки спецификите на консумативната култура в България в постсоциалистическия период те ще могат да проследят начините, по които тя допринася за формиране на индивидуалната идентичност, както и на различните видове колективни идентичности. Курсът дава перспектива за самостоятелна изследователска работа, за задълбочаване на уменията за теренна работа и писане на научен текст.

прочети още
Антропология

Преподавател(и):

доц. Евгения Благоева  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните характеристики на съвременната българска консумативна култура

• връзките между консумация и идентичност в градска среда

2) могат:

• да осъществят свое теренно изследване, свързано с проблематиката на курса

• да презентират резултатите от своята работа пред колегите си


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Консумация и идентичност : теоретични аспекти
  2. работа с литература
  3. Подготовка на самостоятелна работа
  4. Самостоятелна работа
  5. Презентация

Литература по темите:

Ападурай, А. Свободната модерност. Културни измерения на глобализацията. Лик, 2006. Бурдийо, П.1997.Социалнопространство и символнопространство. В: Практическиятразум.

София, с. 19-28

В края на века. Големите умове на нашето време за света и неговото бъдеще. С., 1998.

Келиян, М. Келиян, М. Япония и България: Модели на разслоеното потребление , С., 2008.

Кръстева-Благоева, Е. Българите и „Макдоналдс” – антропологични аспекти. Българска етнология, 2001, 1, 26-38

Кръстева-Благоева, Е. Култура на бързото и бавно хранене на българина в началото на XXI-ви век – Антропологични изследвания, т. VI, 50-73

Кръстева-Благоева, Е. Вкусът на Балканите: храна и идентичност. – Български фолклор, 1, 2010, 7-20

.

Corrigan, P. The Sociology of Consumption. Sage Publications, London, 1997.

Featherstone, M. Consumer Culture and Postmodernism. London, 1991.

Lury, C. Consuming Cultures. Polity Press, Cambridge, 1996.