ARTD103 Теория и образци на дигиталните, мултимедийни и интерактивни средства за художествено проектиране

Анотация:

Курсът цели да обучи докторанта и разшири възможностите и вижданията му за значението на съвременните средства за проектиране и специализираните програми за визуализация.

прочети още
Дизайн

Преподавател(и):

проф. Борис Сергинов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Курсът цели да обучи докторанта и разшири възможностите и вижданията му за значението на съвременните средства за проектиране и специализираните програми за визуализация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Познания по теория и практика на композицията.

• Да владеят начините за представяне на проектите.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Проблеми на рисуването и редактирането със средствата на двуизмерното компютърно проектиране - Растерно проектиране.
  2. Отправни точки в рисуването и редактирането със средствата на двуизмерното компютърно проектиране- Векторно проектиране.
  3. Цветове, палитри, кръгови и плоски градиенти , комбинирани шарки.
  4. Слоеве на сложно ниво: за рисуване, за коригиране, изтриване, преместване и копиране.
  5. Сцена, определяне ориентацията на проекта. Значението на световната координационна система XYZ за художественото проектиране.
  6. Редактируеми векторни модели.
  7. Лофтинг, изтегляне на обектите и сплайн.
  8. Използва модификатори.
  9. Файловия браузър
  10. Селекции
  11. Маски
  12. Ретуширане и поправка на дигитални изображения
  13. Техники и ефекти за слоеве и маски.
  14. Техники с генеративни инструменти
  15. Проект с помощ на двуизмерните и съвременни генеративни средства за проектиране.

Литература по темите:

• Manovich, L. (2001). The Language of New Media. MIT Press.

• McCormack, J., Hutchings, P., & Hutchings, P. (2019). Generative Art: A Practical Guide to Creating Visual Art with Code. Springer.

• Galanter, P. (2016). Generative Art: A Practical Guide to Using Processing (2nd ed.). Apress.

• езици като Processing, с акцент върху визуалното проектиране.

• Zach, L., & Hess, R. (2018). The Art of Interactive Design. New Riders.

• McCullough, M. (2004). Digital Ground: Architecture, Pervasive Computing, and Environmental Design. MIT Press.

• Boden, M. A. (2016). Artificial Intelligence and Creativity: An Interdisciplinary Approach. Springer.

• Hertz, G. & Stanza (2008). Generative Art: A Case Study on Artistic Practice and Interaction in Real-Time Systems.

• Rheingold, H. (2000). The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier. MIT Press.

• Bruck, B., & McCormack, J. (2017). Creative Coding: A New Artistic Practice for Generative and Interactive Art. International Journal of Arts and Technology, 10(1), 54-75.

• Mackenzie, A. (2013). Machine Vision and the Art of Seeing: Visual Culture and Digital Aesthetics. Routledge.

• Goriunova, O. (2014). Art Platforms and Cultural Production on the Internet. Palgrave Macmillan.

• Shanken, E. A. (2009). Art and Electronic Media. Phaidon Press.

• Reas, C. & Fry, B. (2014). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. MIT Press.

• Zara, S. (2020). Generative Design: Visualize, Program, and Create with Processing. O'Reilly Media.

• Müller, L. & Zünd, G. (2011). Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance. Palgrave Macmillan.

• OpenProcessing.org

• CreativeApplications.Net