ARTD103 Теория и образци на дигиталните, мултимедийни и интерактивни средства за художествено проектиране
Анотация:
Курсът цели да обучи докторанта и разшири възможностите и вижданията му за значението на съвременните средства за проектиране и специализираните програми за визуализация.
Преподавател(и):
проф. Борис Сергинов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Курсът цели да обучи докторанта и разшири възможностите и вижданията му за значението на съвременните средства за проектиране и специализираните програми за визуализация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Познания по теория и практика на композицията.
• Да владеят начините за представяне на проектите.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Проблеми на рисуването и редактирането със средствата на двуизмерното компютърно проектиране - Растерно проектиране.
- Отправни точки в рисуването и редактирането със средствата на двуизмерното компютърно проектиране- Векторно проектиране.
- Цветове, палитри, кръгови и плоски градиенти , комбинирани шарки.
- Слоеве на сложно ниво: за рисуване, за коригиране, изтриване, преместване и копиране.
- Сцена, определяне ориентацията на проекта. Значението на световната координационна система XYZ за художественото проектиране.
- Редактируеми векторни модели.
- Лофтинг, изтегляне на обектите и сплайн.
- Използва модификатори.
- Файловия браузър
- Селекции
- Маски
- Ретуширане и поправка на дигитални изображения
- Техники и ефекти за слоеве и маски.
- Техники с генеративни инструменти
- Проект с помощ на двуизмерните и съвременни генеративни средства за проектиране.
Литература по темите:
• Manovich, L. (2001). The Language of New Media. MIT Press.
• McCormack, J., Hutchings, P., & Hutchings, P. (2019). Generative Art: A Practical Guide to Creating Visual Art with Code. Springer.
• Galanter, P. (2016). Generative Art: A Practical Guide to Using Processing (2nd ed.). Apress.
• езици като Processing, с акцент върху визуалното проектиране.
• Zach, L., & Hess, R. (2018). The Art of Interactive Design. New Riders.
• McCullough, M. (2004). Digital Ground: Architecture, Pervasive Computing, and Environmental Design. MIT Press.
• Boden, M. A. (2016). Artificial Intelligence and Creativity: An Interdisciplinary Approach. Springer.
• Hertz, G. & Stanza (2008). Generative Art: A Case Study on Artistic Practice and Interaction in Real-Time Systems.
• Rheingold, H. (2000). The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier. MIT Press.
• Bruck, B., & McCormack, J. (2017). Creative Coding: A New Artistic Practice for Generative and Interactive Art. International Journal of Arts and Technology, 10(1), 54-75.
• Mackenzie, A. (2013). Machine Vision and the Art of Seeing: Visual Culture and Digital Aesthetics. Routledge.
• Goriunova, O. (2014). Art Platforms and Cultural Production on the Internet. Palgrave Macmillan.
• Shanken, E. A. (2009). Art and Electronic Media. Phaidon Press.
• Reas, C. & Fry, B. (2014). Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. MIT Press.
• Zara, S. (2020). Generative Design: Visualize, Program, and Create with Processing. O'Reilly Media.
• Müller, L. & Zünd, G. (2011). Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance. Palgrave Macmillan.
• OpenProcessing.org
• CreativeApplications.Net