CASM012 3D Анимационна миниатюра I част

Анотация:

Обучението се фокусира върху изследването и усвояването на принципите за изграждане на анимационно движение на обекти и персонажи във виртуална среда. Специално внимание е отделено на механиката на тялото при анимиране на хора и антропоморфни персонажи. Курсът задълбочава и надгражда познанията за динамично организиране и композиране на сцената в 3D пространство, работа в декор и движения пред камера. Акцентира се и върху изграждане на психологическо движение при персонажите, емоционална експресия, мимика и диалог. Курсът е във връзка с проектите на студентите.Придобитите умения за работа със софтуера на MAYA откриват пред студентите път за реализация в индустрията на игрите и киното.

прочети още
Анимационна режисура

Преподавател(и):

 Мирослава Янкова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

• Ще могат да планират и организират технологично аниматорския труд.

• Ще познават спецификата и изразните средства на анимацията

• Ще са в състояние да направят анимационен (биомеханичен, ритмичен, психологически и драматургичен) анализ

• Ще могат да анимират както прости движения, така и динамични композиции в сцени.

• Ще получат необходимите познания за изготвянето на динамична характеристика на анимираните обекти.

• Ще познават технологичните стъпки при реализация на 3Д анимация.

• Ще знаят как да прилагат основни принципи от класическата анимация в работата с 3Д софтуер.

• Ще добият представа за организацията на работатата в 3Д анимационните продукции.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Курсът е въвеждащ и не изисква специални умения. Базисни умения по анимация ще подпомогнат по-бързото усвояване на материала.

• Опит в работата с графичен софтуер.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО. АНАЛИЗ НА АНИМАЦИОННОТО ДВИЖЕНИЕ В СЦЕНА С ПАРКУР - ТИЧАНЕ И СКОКОВЕ. ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ НА ТЯЛОТО, ОПИСВАЩИ ДВИЖЕНИЕТО. ХАРАКТЕРНИ АНИМАЦИОННИ ПОЗИ НА СВИВАНЕ И РАЗПЪВАНЕ. АСИМЕТРИЧНИ ПОЗИ. ВОДЕЩИ И ИЗОСТАВАЩИ КРАЙНИЦИ. РАЗМИНАВАНЕ НА КРАЙНИЦИТЕ. ИЗЛИЗАНЕ ОТ КАДЪР С ИЗОСТАВАНЕ. ТРАЕКТОРИИ НА КРАЙНИЦИТЕ И ПРОМЯНА В ПОСОКАТА НА ОСНОВНИТЕ ДЪГИ НА ТЯЛОТО.
  2. МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО. АНАЛИЗ НА АНИМАЦИОННОТО ДВИЖЕНИЕ. ПРИНЦИП ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ПОДГОТОВКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. ДВОЙНА ПОДГОТОВКА. ЖИВА СТАТИКА.
  3. ОГРАНИЧИТЕЛИ / CONSTRAINTS. ФУНКЦИИТЕ PARENT и PARENT CONSTRAINT. ИЗПОЛЗВАНЕ НА ГРУПА ЗА ПОВЕЧЕ ГЪВКАВОСТ ПРИ АНИМИРАНЕТО НА ОБЕКТ В PARENT CONSTRAINT ВЗАИМООТНОШЕНИЯ.
  4. ОГРАНИЧИТЕЛИ / CONSTRAINTS (продължение). ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЛОКАТОРИ ЗА ПОВЕЧЕ ГЪВКАВОСТ ПРИ АНИМИРАНЕТО НА ОБЕКТ В PARENT CONSTRAINT ВЗАИМООТНОШЕНИЯ. АНИМАЦИЯ НА ХВЪРЛЯНЕ НА ТОПКА С ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЛОКАТОРИ. АНАЛИЗ НА ДВИЖЕНИЕТО, ПОДГОТОВКИТЕ И ОТИГРАВАНЕТО.
  5. ОГРАНИЧИТЕЛИ / CONSTRAINTS (продължение). ТЕЖЕСТ. ВЛИЯНИЕ НА ТЕЖЕСТТА ВЪРХУ СТОЙКАТА НА ТЯЛОТО. ОБЕДИНЯВАНЕ НА ЦЕНТРОВЕТЕ НА ТЕЖЕСТТА. АНИМИРАНЕ НА НОСЕНЕ НА ТЕЖЪК ПРЕДМЕТ. АНАЛИЗ НА ДВИЖЕНИЕТО. ОСНОВНИ ПОЗИ. ИЗБОР НА ЙЕРАРХИЯ ЗА СВЪРЗВАНЕ МЕЖДУ ОБЕКТА И КРАЙНИЦИТЕ.
  6. ОГРАНИЧИТЕЛИ / CONSTRAINTS (продължение): MOTION PATH. АНИМИРАНЕ ПО MOTION PATH.
  7. ПЛАНОВЕ. СМЯНА НА ПЛАНОВЕТЕ И РАЗКАДРОВКА ПРИ АНИМИРАНЕ НА ДВИЖЕНИЕ В СЕКВЕНЦИЯ. ВИДОВЕ КАМЕРИ В MAYA. АНИМИРАНЕ НА КАМЕРИТЕ. ИЗПОЛЗВАНЕ НА CAMERA SEQUENCER ЗА РАЗКАДРОВКА.
  8. ОБЩО ЗА АКТЬОРСКАТА ИГРА И ЛИЦЕВАТА ЕКСПРЕСИЯ. ЛИПСИНГ. АКЦЕНТИ В ДИАЛОГА. ОСНОВНИ НАСОКИ ПРИ КОМПОЗИРАНЕ НА СЦЕНА С АКТЬОРСКА ИГРА.
  9. ЕМОЦИИ. ИЗГРАЖДАНЕ НА ХАРАКТЕР. АНАЛИЗ НА 6-ТЕ ОСНОВНИ ЕМОЦИИ И ИЗРАЗЯВАНЕТО ИМ ЧРЕЗ ЛИЦЕВАТА ЕКСПРЕСИЯ ПРИ АНИМАЦИЯ.
  10. ИЗГРАЖДАНЕ НА СЛОЖЕН МИЗАНСЦЕН С НЯКОЛКО ПЕРСОНАЖА. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ МЕЖДУ ПЕРСОНАЖИТЕ. ИЗБОР НА ПЛАН И КОМПОЗИЦИЯ. ФОКУС НА ИНТЕРЕСА.
  11. АНИМАЦИЯ НА ЛЕАРИ.
  12. ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ВЪРХУ ПРЕПОДАДЕНИЯ МАТЕРИАЛ, ЗАДАНИЯТА ОТ ПОРТФОЛИОТО, КУРСОВАТА РАБОТА И ИЗПИТНАТА ЗАДАЧА.

Литература по темите:

Препоръчителна литература

1. Lasseter, J. (1987). Principles of traditional animation applied to 3D computer animation. Computer Graphics, 21, 35-44

2. O’Rourke, M. (1998). Principles of three-dimensional computer animation:

Modeling, rendering, and animating with 3D computer graphics (Rev. ed.) New York:

Norton.

3. Taylor, R. (1996). The encyclopedia of animation techniques. Philadelphia, PA: Running Press Book Publishers

4. Parent, R. (2002). Computer animation: Algorithms and techniques. San

Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers.

5. Ratner, P. (1998). 3-D human modeling and animation. New York: John Wiley &

Sons, Inc.

6.Professional Short Films with Autodesk® 3ds Max®

Chris Neuhahn / Josh Book