MBAM130D Psychology of Business
Annotation:
Студентите получават знания за специфичните параметри на психологията на бизнеса; осмислят диапазона от операционни и корекционни възможности за психологическа интервенция в бизнеса.
Формират се умения за прилагане на инструментариум за изследване на личността и групите, нагласите в организацията, конкурентоспособността, мотивацията и други ключови конструкти, свързани с явления от бизнеспрактиката.
Lecturers:
Assoc. Prof. Dimitar Panayotov, PhD
Course Description:
Competencies:
ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ:
1.Да притежават умение за изгражаднето на концептуална схема за стратегическо мислене в бизнеса и ползват инструментариум за изследване на конкурентоспособността в конкретна фирма.
2.Да притежават умение за избор на метод за решаване на управленски задачи.
3.Да ползват инструментариуч за изследване на ситуации в бизнеса, мениджърски профили, анализиране на мотивацията, съставяне на психологическа схема за водене на преговори и т.н.
Prerequisites:
Да познават ключовите понятия на психологията на личността и социалната психология.
Types:
Distance
Types of Courses:
Lecture
Language of teaching:
Bulgarian
Topics:
Bibliography:
, Джуэлл Л., Индустриально-организационная психология, СПб, 2001.
2. Экономическая психология / под ред. И. В. Андреева, СПб, 2000.
3. Квинн В., Прикладная психология, СПб, 2000.
4. Панайотов Д., Психология на бизнеса С., 2001, 2006, 2008, 2011
5. Рамчев К., Икономическа психология, С., 1997.
6. Трифонов Тр., Психология – икономическа. Трудова. Бизнес-психология, С., 1996.
7. Хофстеде Х., Култури и организации. Софтуер на ума, С., 2001.
8. Matsumoto D.,Culture and Psuchology, Cole Publishing Company, 1996.
9. Luthans F., Organizational Behavior, McGraw-Hill, 1995.
10. Myers D., Social Psychology, McGraw-Hill, 1996.
Assessment:
казус;
Поставени задачи на първата консултация при презентацията на курса за семестъра:
Първата задача е избор от:
1.Анализ на актуален въпрос (тема) от проблематиката на курса - по материали на Harvard Business Review, посочени в презентацията Разработката е 4-5 стр. и съдържа основни идеи в статията, изводи и лична позиция. Най-много точки се получава по публикация от последната година.
2.“Новата парадигма на лидерството ” – 4-5 стр. под формата на есе, с размисли през спецификата на курса, с оригинални идеи, дискусионно и критично осмисляне.
Втората задача е избор от:
1. Практикум 3: изследване на личностния потенциал на мениджъра –анализ по 5-те етапа, минимум 2-3 стр.
2. Практикум 7: анализ на психологическите механизми за влияние в бизнеса – отговори по първа, втора и трета задача, минимум 2-3 с.
3. Практикум към 10 тема – апробиране на инструментариум по 10.3 ЕПК или персонална схема на успеха, минимум 2-3 стр.