MBAM612D Стратегическо управление в туризма
Анотация:
Дисциплината е предназначена за изучаване от студенти от специалността "Управление на туризма" на образователно-квалификационната степен "Магистър" на НБУ.В нея са включени основните проблеми на теорията и практиката на стратегическото управление на туризма в национален и международен аспект. Учебното съдържание включва принципите, методите и техниките на приложение на стратегическото управление в сферата на туризма. Програмата е структурирана в девет основни теми. Съобразно теоретико- методологическите основи на стратегическото управление и специфичните особености на туризма, като обект на управленско въздействие, са обхванати въпросите на субектите в процеса на управление, анализ на средата, формулирането и избора на мисия, цели и стратегии, както и механизмите на реализация и контрол. Разгледани структуроопределящите компоненти на туризма, институционалната му рамка и фирмено управление, екологичните, социалните и културните аспекти. и отговорности. Обхванати са и разработването на туристическа политика на национално, регионално и местно равнище, формулирането и реализацията на различните видове туристически стратегии. Общо лекциите са 30 часа, в които се включват и семинарни занятия.
Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
субектите на стратегическо управление и техните функции и правомощия
технологията и отделните етапи на процеса на стратегическото управление на туризма
структуроопределящите компоненти и взаимовръзките им на обектите на управление на туризма
2) могат:
да прилагат техниките на стратегически анализ на национално, регионално и локално равнище на управление
да разработват цели, подходи и стратегии на развитие при управлението на туризма
да разработват функционални стратегии в сферата на туризма
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Основи на управлението.
Въведение в туризма.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Александров, К. Стратегическо управление на организации и фирми. С., 2002.
2. Владимирова, К. и др. Стратегическо управление и стратегическо планиране. УНСС., 2007
3. Дракър, П. Мениджмънт: задачи, отговорности, практики. С., 2003.
4. Михайлов, М. Стратегическо управление на туризма. НБУ, 2005.
5. Михайлов, М. Устойчиво развитие - проблеми, практики, предизвикателства. ЦТБ, 2010.
6. Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма. С.,2009.
7 Тодоров, К. Стратегическо управление в малките и средните фирми - теория и практика. С., 2004.
8. Уокър, Р. Дзен мениджърът. С., 2000.
9. Aaker, D. Developing Business Strategies. M. 2007.
10. Bamford, Charles E. and G. Page West. Strategic Management: Value Creation, Sustainability, and Performance. 2009.
11. Carpenter Mason and Gerry Sanders. Strategic Management: Concepts (2nd Edition). 2008.
12. Saloner Garth, Andrea Shepard, and Joel Podolny. Strategic Management. 2005.
13. Wheelen Thomas L. and David L. Hunger. Strategic Management & Business Policy: Achieving Sustainability (12th Edition). 2009.
14. www. leadership. com
15. www. management. com
Средства за оценяване:
ТЕСТ 30 %
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50 %
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 20 %