Георги Малчев
Професионална автобиография:
Георги Mалчев има над 25 годишен опит в областта на бизнеса, маркетинга и рекламата. Има дългогодишен опит в стратегическото развитие и оперативно управление на компании, както и в областта на корпоративния маркетинг и реклама. От над 13 години се занимава с дигитален маркетинг и реклама. Преподава маркетинг и реклама от 11 години.
В момента в управляващ съдружник в www.xplora.bg - агенция за интегриран дигитален маркетинг с над 120 активни клиенти и 60+ дупи екип. Сред клиентите на Xplora за цялостния си дигитален маркетинг са Tesy, Сладкарници Неделя, Medix, Schneider Electric Bulgaria, Schneider Electric Israel, Viessmann и други.
Преди това Георги ръководеше дигиталния маркетинг на Мтел, и като част и от неговите усилия компанията получи редица награди - за новия сайт на компанията, както и за дигитални кампании, а електронния магазин на компанията увеличи над 15 пъти продажбите си.
Преди това Георги Малчев беше съдружник в голяма дигитална агенция, където беше ключова част от растежа на компанията и екипа от 3 до над 40 души, и за работата с компании като Mondelez, Загорка, Lidl, Девин, Белла, Пощенска банка, Главболгарстрой и други.
Участвал е в множество проекти при създаването на маркетингова и рекламна концепция, както и свързаните инструменти, рекламните послания, формат и копирайтинг. Георги е бил съдружник и в няколко статъпа.
Бил е консултант, мениджър, главен оперативен директор и член на СД на дружества в областта на услугите и производството. Лично е участвал и/или ръководил над 15 проекта за нови компании и бизнес линии – от създаването на бизнес модел, през стратегически маркетинг и рекламна комуникация, до оперативно управление. Бил е директор дирекция в Министерство на икономиката и секретар на Съвета за икономически растеж към вицепремиера. Работил е като журналист и като копирайтър.
Георги Малчев има eMBA от Американския университет в България (завършил Magna Cum Laude - втори във випуска), и бакалавърска и магистърска степен по Международни Икономически Отношения от УНСС. Сертифициран управленски консултант от Българската асоциация на управленските консултантски организации. Сертифициран в управлението на производството (CPIM) от APICS по управление на операциите.
Преподавател по бизнес комуникации, маркетинг и реклама. Лектор по мениджмънт и по маркетинг и реклама.
Развива най-популярния Linkedin бюлетинг на български език за маркетинг - Xplore Marketing Malchev с над 8.5 k абонати.
Ко-водещ на подкаста Xplore Marketing, в който се покриват като маркетинга на конкретни компании, така и канали и подходи като маркетинг чрез съдържание, маркетинг в търсещите машини, реклама в Meta, имейл маркетинг и други.
Член на управителния съвет на IAB Bulgaria от 2016 г., преизбран три поредни години.
Ментор към Endeavor, Founder Instirtute , Eleven и Launchub.
Водещ и модератор на събития за маркетинг, търговия на дребно, инвестиции, иновации, дигитален маркетинг и други
- три пъти куратор и модератор на панела за дигитален маркетинг в България на Webit
- модератор и ключов говорител на Retail in Detail/The Future of Retail и други
Жури на редица конкурси:
- четири поредни години е част от журито на IAB MIXX AWARDS в България, както и е owner на категория
(два пъти на social media, а през 2017 г. на създадената категория Effective Use of Data, а през 2020 година е председател на Strategy журито). Председател на Strategy журито на IAB Mixx Awards 2020
- член на журито на Сайт на годината за 2018 и 2019 г., като за 2019 г. води процеса по определяне на маркетинг критерии за оценяване на сайтове. Модератор на маркетинг журито на Сайт на годината 2020, 2022 и 2023, а през 2024 е член на надзорния съвет на сдружението, което организира конкурса.
- PR Приз през 2019 г.
- Digital Stars през 2019 г.
- Travel Awards през 2019 г.
- 25 причини да остана в България на PwC през 2018 г.
- E-volution Awards на списание Forbes и други
Linkedin профил: http://www.linkedin.com/in/georgimalchev
Facebook профил: http://www.facebook.com/malcheff
Публикации:
Изготвил послеслови за българските издания на следните книги по маркетинг:
1) Това е маркетинг на Сет Годин (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-288-6, година на издаване: 2020). Послесловът покрива модели за планиране на представяне и изживяване от потребителите на стойностното предложение; самосегментиране на потребителите; валидиране на маркетинг предположения и др.
2) Маркетинг 4.0 на Филип Котлър и съавтори Иуан Сетиуан и Хермауан Картаджая (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-289-3, година на издаване: 2019). Послесловът е от стр. 197 до стр. 215 на печатното издание. Послесловът покрива модели на поведение на потребителите; модел на 5А за фазите на потребителите, включително по отношение на видове индустрии и сектори; модел на PAR и BAR за отделни индустри; значение и планиране на Еха (WOW) моментите на потребителите.
3) Маркетинг 5.0 на Филип Котлър и съавтори (Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-335-7, година на издаване: 2022). Послесловът е от стр. 283 до стр. 310 на печатното издание. Покрива модел на поведение според поколенията, с акцент на преход на поколенията от наложени брандове през брандове на изживяването към ангажиращи брандове.
4) Защо купуваме на Пако Ъндърхил (известна като “Библията на трейд маркетинга”) Издателство Локус Пъблишинг, ISBN: 978-954-783-324-1, година на издаване 2022 година). Послесловът покрива модели като принципи на потребителското поведение и подходи за управлението им; маркетинг, базиран на данни; the messy middle концепцията за тригъри на поведение, процес на преглед и процес на оценка, преди конверсия; евристика на категорията; как пазаруват отделните поколения; анализ и планиране на потребителска пътека.
Творчески изяви:
Автор във Forbes Bulgaria, сп. Мениджър, BGlobal, Твоят бизнес
Автор на malchev.net - личен блог, получил първо място в гласуването на опубликата и второ в гласуването на журито на Сайт на годината 2019 г.
Автор на Xplore Marketing Malchev net - един от най-популярните LinkedIn бюлетини в България за маркетинг (над 8 000 абонати).
Лектор на български и международни събития за дигитален маркетинг - Webit, eCommerce and Retail Summit, IAB Forum и други.
Участник в представления по импровизационен театър - кратки и дълги форми, под ръководството на театрална трупа Хахаха Импро. Участник в над 20 представления пред публика, в т.ч. и в Театър Влайкова и Кино Кабана.
- Курсове от текущия семестър: