MUSB566 Сценична интерпретация – VIII част (работа с музикални технологии и мултимедия в сценично пространство)
Анотация:
Курсът използва познанията на студентите натрупани в I и II част, като крайната цел е изграждането и интерпретацията на цялостен художествен образ в музикално-сценична творба. Материала е разпределен в III и IV част, като в IV част е сценична реализация на музикално-сценично произведение и неговото представяне пред публика.
Основните цели на курса са:
• Изучаване на техники по актьорско майсторство, основи на сценичното движение и ритмически умения
• Интерпретация, синтез между музика и текст
• Изграждане на цялостен художествен образ
Преподавател(и):
доц. Нина Найденова д-р
преп. Симеон Симеонов
гл. ас. Ана Линчева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
• Основни поведенчески умения, които да допълват теоретичните им познания.
• Как сами да се справят и да работят с музикалния или танцовия текст на изучаваната творба.
2) могат:
• Да изпълняват вокални или инструментални произведения, съобразени с индивидуалните им възможности и желания.
• Да се включват в проекти към департамента или програмата.
Предварителни изисквания:
• Студентите трябва да имат познания за основни поведенчески умения, които да допълват теоретичните им познания, как сами да се справят и да работят с музикалния или танцовия текст на изучаваната творба.
• Да изпълняват вокални или инструментални произведения, съобразени с индивидуалните им възможности и желания. Да се включват в проекти към департамента или програмата.
• Да реализират самостоятелна изява или съвместна проява.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Запознаване с произведението.
- Учене на музикално-сценичния текст, работа с пианист.
- Работа върху музикално-сценичния текст с режисьор.
- Разучаване на партията и буквален превод на текста.
- Репетиционен процес върху солови и ансамблови сцени.
- Импровизации по зададени сценични ситуации.
- Музикално – драматургичен и режисьорски анализ на творбата
- Събитиен анализ.
- Определяне на основното действие (основен конфликт).
- Поставяне на отделните епизоди.
- Наблюдение върху собствената интерпретация.
- Текущо оценяване
- Интерпретация, създаване и поддържане на актуална рутинност.
- Свързващи и генерални репетиции.
- Представяне на сценични реализации.
Литература по темите:
• Аристотел. Поетика. С: Изток Запад, 2016. 116 стр.
• Нейгауз, Генрих Густавович. Об искусстве фортепианной игры. Записки педагога: Уч. пособие, 5-е изд. Москва: "Планета Музыки", 2015. 255 с.
• Станиславский, Константин Сергеевич. Работата на актьора. Том 1 С: Изток Запад, 2015. 480 стр.
• Станиславский, Константин Сергеевич. Работата на актьора. Том 2 С: Изток Запад, 2016. 360 стр.
• Brendel, Alfred. Music, Sense and Nonsense: Collected Essays and Lectures. London: The Robson Press, 2016. 464 p.
• Cox, Arnie. Music and Embodied Cognition: Listening, Moving, Feeling, and Thinking (Series: Musical Meaning and Interpretation). Bloomington, Indiana: Indiana University Press, 2016. 304 p.
• Dart, Thurston. The Interpretation of Music. London: Hutchinson, 1962. 192 p.
• Dolmetsch, Arnold. The Interpretation of the Music of the XVIIth and XVIIIth Centuries Revealed By Contemporary Evidence. Charleston: Forgotten Books, 2012. 504 p.
• Hatten, Robert S. Interpreting Musical Gestures, Topics, and Tropes: Mozart, Beethoven, Schubert (Series: Musical Meaning and Interpretation). Bloomington, Indiana: Indiana University Press, 20104. 376 p.
• Hoffer, Charles, Bailey, Darrell. Music Listening Today. New York: Schirmer, 2015. 448 p.
• Klein, Michael L., Reyland, Nicholas. Music and Narrative since 1900 (Series: Musical Meaning and Interpretation). Bloomington, Indiana: Indiana University Press, 2012. 444 p.
• Klein, Michael L. Music and the Crises of the Modern Subject (Series: Musical Meaning and Interpretation) Bloomington, Indiana: Indiana University Press, 2015. 208 p.
Средства за оценяване:
• Тeкущо оценяване I
• Текущо оценяване II
• Практическа задача