VIPB814 Графичен синтез и асоциации
Анотация:
Курсът има за цел да запознае студентите с някои практически аспекти на графичната визуализация. Заиграването с различни аспекти от графичната култура, трасформирането на формите с различни изразни средства е код за изграждане на модели на фантазното мислене. Курсът включва изключително практически задачи, които изискват от студентите оригинални решения и визуализации на техните проекти.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
доц. Дамян Дамянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Мястото на нестандартните форми и формати в рекламата, творческите концепции и реализации;
• Визуалното и емоционално въздействие на творческите практики в реклама;
• Основните преимущества и слабости на творческите практики в рекламата.
2) могат:
• Анализират и прилагат различни творчески модели за нестандартни форми на реклама;
• Да пишат творческа концепция, бриф – за нетрадиционна външна, печатна и др. реклама;
• Визуализират проектите и идеите си в презентации;
• Да реализират авторски творчески проект по зададена тема.
Предварителни изисквания:
• Интереси в областта на визуалната комуникация, изкуство и реклама.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Нестандартни формати в рекламата. Тяхното място в съвременната реклама
- Креативно мислене – мислене извън кутията, определяне на стереотипите в рекламата
- Изкуство и реклама. Големите марки и визуалните артисти и дизайнери
- Творчески практики в печатната реклама. Примери. Анализ на творческите практики
- Визуални метафори в външната рекламата
- Рекламата и графити изкуството, стрийт арт
- Изграждане на обемни обекти и инсталации – външна реклама. Примери. Анализ на творческите практики
- Творчески практики при организацията на нетрадиционни рекламни събития.
- Основни изразни средства в творческите практики – материали и средства за визуализация
- Изграждане на творческа концепция за реализиране на социална кампания
- Ролеви игри, брейнсторминг, творческа концепция.(time-table).
- Специфични модели за презентиране на творчески проекти – композиция и типография
- Визуална и реална презентация на проекта
- Въздействие и привличане на публики, чрез творческите практики в рекламата
- Дискусия – обсъждане на семестриалните проекти – анализ на резултатите
Литература по темите:
На български език:
1. Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)
2. Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008
3. Деянов, П.,Психоанализа и рекламна символика, 2005
На английски език:
1. Taylor, A., Strategic Thinking for Advertising Creatives, Laurence King; 01 edition (30 Sept. 2013)
2. Veksner, S., How to Make It as an Advertising Creative, Laurence King; 01 edition (17 May 2010)
3. Barry, P., The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later, Thames and Hudson Ltd; 3 edition (11 Aug. 2016)
4. Pricken, M., Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns, Thames and Hudson Ltd; 2 edition (26 May 2008)
5. Ingledew, J., The A - Z of Visual Ideas: How to Solve any Creative Brief, Laurence King; 01 edition (10 Oct. 2011)
6. Boches, E., Sullivan, L., Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads, John Wiley & Sons; 5th Revised edition (16 Feb. 2016)
7. Trott, D., One Plus One Equals Three: A Masterclass in Creative Thinking, Macmillan; Main Market Ed. edition (4 Jun. 2015)
8. Trott, D., Predatory Thinking: A Masterclass in Out-Thinking the Competition, Macmillan; 1 edition (23 May 2013)
9. Hegarty, J., Hegarty on Creativity: There are No Rules, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (10 Mar. 2014)