VIPB811 Плакат: рекламен

Анотация:

• Курсът е етап от цялостното обучение по плакат.

• В него се обхващат всички съвременни форми и изразни средства на рекламата.

• В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите в рекламния плакат.

• Анализират върхови постижения в рекламния плакат.

• Проследяват се разликите и характерните графични и семиотични особености на Българския, европейския, северно и южно американския рекламен плакат.

• Студентите създават теоретичен анализ на конкретен плакат, придружен с професионален коментар на неговите естетическите и художествени качества.

• Основен акцент в обучението по социален плакат е самостоятелното проектиране на три различни по тема рекламни плакати.

прочети още
Визуални изкуства

Преподавател(и):

доц. Калина Христова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Завършилите успешно курса придобиват теорeтични знания в историята на плаката.

• Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в плакатното изкуство.

• Запознават се с многообразните изразни средства и техники използвани в различните видове плакат.

• Завършилите курса студенти се запознават с постиженията на българската приложна графика през ХХ век.

• Разглеждат се емблематични автори и техните произведения.

• Получават се задълбочени подготовка и умения относно типографията и шрифтовите стандарти.

2) могат:

• Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – плаката.

• Самостоятелно да разпознават и анализират характерните особености, стилове и течения в плакатното изкуството на българската и световните плакатни школи.

• Самостоятелно да създават проекти за плакати с рекламна тематика.

• Получените познания се прилагат практически в разработваните задачи.

• Самостоятелно да разпознават и анализират спецификата и същността на рекламния плакат в различните му периоди и представители.

• Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и плаката.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Интерес към изкуството на плаката

• Интереси в областта на графичния дизайн и визуалната култура.

• Боравене със специализирани програми и софтуер за създаване на рекламна графика.

• Рисувални и технически умения в проектирането.

• Фантазия и чувство за хумор.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

• „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков

• „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов

• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)

• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)

• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)

• „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев

• „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева

Средства за оценяване:

ТО1 - Конферанс

ТО2 - Портфолио

ТО3 - Презентация