VIPB811 Плакат: рекламен
Анотация:
• Курсът е етап от цялостното обучение по плакат.
• В него се обхващат всички съвременни форми и изразни средства на рекламата.
• В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите в рекламния плакат.
• Анализират върхови постижения в рекламния плакат.
• Проследяват се разликите и характерните графични и семиотични особености на Българския, европейския, северно и южно американския рекламен плакат.
• Студентите създават теоретичен анализ на конкретен плакат, придружен с професионален коментар на неговите естетическите и художествени качества.
• Основен акцент в обучението по социален плакат е самостоятелното проектиране на три различни по тема рекламни плакати.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Завършилите успешно курса придобиват теорeтични знания в историята на плаката.
• Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в плакатното изкуство.
• Запознават се с многообразните изразни средства и техники използвани в различните видове плакат.
• Завършилите курса студенти се запознават с постиженията на българската приложна графика през ХХ век.
• Разглеждат се емблематични автори и техните произведения.
• Получават се задълбочени подготовка и умения относно типографията и шрифтовите стандарти.
2) могат:
• Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – плаката.
• Самостоятелно да разпознават и анализират характерните особености, стилове и течения в плакатното изкуството на българската и световните плакатни школи.
• Самостоятелно да създават проекти за плакати с рекламна тематика.
• Получените познания се прилагат практически в разработваните задачи.
• Самостоятелно да разпознават и анализират спецификата и същността на рекламния плакат в различните му периоди и представители.
• Натрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и плаката.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Интерес към изкуството на плаката
• Интереси в областта на графичния дизайн и визуалната култура.
• Боравене със специализирани програми и софтуер за създаване на рекламна графика.
• Рисувални и технически умения в проектирането.
• Фантазия и чувство за хумор.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Упражнения
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков
• „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов
• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)
• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)
• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)
• „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев
• „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева
Средства за оценяване:
ТО1 - Конферанс
ТО2 - Портфолио
ТО3 - Презентация