VIPB879 Плакат: рекламен
Анотация:
Курсът е етап от цялостното обучение по плакат. В него се обхващат всички съвременни форми и изразни средства на рекламната комуникация. В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите в рекламния плакат.
Анализират се върхови постижения, фестивали и форуми в рекламата. Проследяват се разликите и характерните графични и семиотични особености на Българския, европейския, северно и южно американския рекламен плакат.
Студентите създават теоритичен анализ на конкретен плакат, придружен с професионален коментар на неговите естетическите и художествени качества. Основен акцент в обучението по рекламен плакат е самостоятелното проектиране на три различни по тема социални плакати.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Завършилите успешно курса придобиват теорeтични знания в историята на плаката. Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в плакатното изкуство.
Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – плаката.
Запознават се с многообразните изразни средства и техники използвани в различните видове плакат.
Н
атрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и плаката.
Предварителни изисквания:
. Интерес към изкуството на плаката
. Отношение към различните прояви на културния живот
. Умения и познания в областта на рисунката са предимство в обучението по . културен плакат
. Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълненито на практическите задачи.
. Фантазия и чувство за хумор.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- История на плаката
- Възникване на рекламния плакат
- Видове рекламен плакат
- Водещи плакатни школи
- Майстори на плаката (Сравнителен анализ на произведения и автори по избор - писмено задание)
- Проект на продуктов плакат
- Проект на плакат за услуги
- Конферанс - презентация
Литература по темите:
• На български език:
• Светлин Босилков, „Българският плакат“
• Иван Газдов, „Авторски плакат“
• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)
• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)
• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2019)
На английски език:
• Catherine Flood Zorian Clayton, The Poster: A Visual History, Thames & Hudson, 2020
• David Rymer, The World in Prints: The History of Advertising Posters from the Late 19th Century to the 1940s, White Star Publishers, 2020
• Juliann Sivulka, Soap, Sex, and Cigarettes: A Cultural History of American Advertising, Cengage Learning, 2011
• Jurgen Doring, The Poster: 200 Years of Art and History, Prestel, 2020
• Austin Kleon, Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative, Workman Publishing, 2012
• Austin Kleon, Show Your Work!: 10 Ways to Share Your Creativity and Get Discovered, Workman Publishing, 2014
• Dominik Dryja , The Empowered Artist: NFT Technology and the Future of Art, Independently published, 2021
• Ellen Lupton, Design Is Storytelling, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, 2017
Средства за оценяване:
Конферанс
Тeорeтичен анализ на плакат