VIPB879 Плакат: рекламен

Анотация:

Курсът е етап от цялостното обучение по плакат. В него се обхващат всички съвременни форми и изразни средства на рекламната комуникация. В цикъл от лекции и самостоятелна работа, студентите се запознават със спецификата и тенденциите в рекламния плакат.

Анализират се върхови постижения, фестивали и форуми в рекламата. Проследяват се разликите и характерните графични и семиотични особености на Българския, европейския, северно и южно американския рекламен плакат.

Студентите създават теоритичен анализ на конкретен плакат, придружен с професионален коментар на неговите естетическите и художествени качества. Основен акцент в обучението по рекламен плакат е самостоятелното проектиране на три различни по тема социални плакати.

прочети още
Визуални изкуства

Преподавател(и):

доц. Калина Христова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Завършилите успешно курса придобиват теорeтични знания в историята на плаката. Те могат компетентно да анализират съвременните посоки в плакатното изкуство.

Студентите усвояват професионални умения в проектирането и изпълнението в един от основните дялове на графичния дизайн – плаката.

Запознават се с многообразните изразни средства и техники използвани в различните видове плакат.

Н

атрупаните знания и опит дават основа за бъдеща реализация в областта на графичния дизайн и плаката.
Предварителни изисквания:
. Интерес към изкуството на плаката

. Отношение към различните прояви на културния живот

. Умения и познания в областта на рисунката са предимство в обучението по . културен плакат

. Ползването на графични компютърни програми улеснява изпълненито на практическите задачи.

. Фантазия и чувство за хумор.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. История на плаката
  2. Възникване на рекламния плакат
  3. Видове рекламен плакат
  4. Водещи плакатни школи
  5. Майстори на плаката (Сравнителен анализ на произведения и автори по избор - писмено задание)
  6. Проект на продуктов плакат
  7. Проект на плакат за услуги
  8. Конферанс - презентация

Литература по темите:

• На български език:

• Светлин Босилков, „Българският плакат“

• Иван Газдов, „Авторски плакат“

• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)

• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)

• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2019)

На английски език:

• Catherine Flood Zorian Clayton, The Poster: A Visual History, Thames & Hudson, 2020

• David Rymer, The World in Prints: The History of Advertising Posters from the Late 19th Century to the 1940s, White Star Publishers, 2020

• Juliann Sivulka, Soap, Sex, and Cigarettes: A Cultural History of American Advertising, Cengage Learning, 2011

• Jurgen Doring, The Poster: 200 Years of Art and History, Prestel, 2020

• Austin Kleon, Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative, Workman Publishing, 2012

• Austin Kleon, Show Your Work!: 10 Ways to Share Your Creativity and Get Discovered, Workman Publishing, 2014

• Dominik Dryja , The Empowered Artist: NFT Technology and the Future of Art, Independently published, 2021

• Ellen Lupton, Design Is Storytelling, Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum, 2017

Средства за оценяване:

Конферанс

Тeорeтичен анализ на плакат