VIPB813 Изразни средства и технологии в илюстрирането
Анотация:
Курсът има за чел да запознае студентите с различните изразни средства в илюстрирането. Анализът и практическите задачи в областта на технологиите в илюстрирането е от особено значение за визуалната култура, която студентите ще усвоят по време на обучението си в програмата. Курсът включва серия от креативни задачи, които имат за цел да развият творческата мисъл на студентите, реализирайки конкретни проекти.
В плана на курса се включва и работата с различни класически техники на илюстриране – като се стимулира завършването на проектите до изпълнение в материал (постер, табло, книжно тяло). Като резултат от провеждането на този тематичен курс под формата на креативни игри в края на семестъра студентите ще са реализирали конкретен цялостен проект – включва дизайн и оформление на книжното тяло.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
доц. Дамян Дамянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Водещите школи и тенденции в илюстрирането;
• Основните принципи на изграждане на композицията в илюстрацията;
• Значението на изразни средства в технологията на илюстрирането;
2) могат:
• Да реализират авторски проекти, изпълнени с различни изразни средства;
• Да реализират цялостен дизайн на оригинално книжно тяло, постер, табло (или дизайн приложения – игри);
• Да реализират авторски творчески проект по зададена тема;
• Да презентират реализираният проект/книга (интерактивно, вербално и визуално)
Предварителни изисквания:
• Интереси в областта на илюстрацията, печатната графика и графичния дизайн и типография.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- 1. Класически и съвременни изразни средства в илюстрацията – съпоставка и анализ (лекция)
- 2. Tуш, перо и четка – бързи скици на персонажи (лекция)
- 3. Туш и перо – упражнение в различни формати (лекция)
- 4. Туш и четка / клечка (лекция)
- 5. Темпера, гваш и акрил – визуални метафори (лекция)
- 6. Визуални метафори – трансформиране на стилизиране форми (практическо занимание)
- 7. Акварелни техники (лекция)
- 8. практическо занимание
- 9. практическо занимание
- 10. Пастел и цветен / акварелен молив (практическо занимание)
- 11. практическо занимание
- 12. практическо занимание
- 13. Творчески практики в печатната реклама. Примери. Анализ на творческите практики. (практическо занимание)
- 14. Визуална и реална презентация на проекта (практическо занимание)
- 15. Дискусия – обсъждане на семестриалните проекти – анализ на резултатите (дискусия)
Литература по темите:
На български език:
1. Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)
2. Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008
3. Деянов, П.,Психоанализа и рекламна символика, 2005
На английски език:
1. Taylor, A., Strategic Thinking for Advertising Creatives, Laurence King; 01 edition (30 Sept. 2013)
2. Veksner, S., How to Make It as an Advertising Creative, Laurence King; 01 edition (17 May 2010)
3. Barry, P., The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later, Thames and Hudson Ltd; 3 edition (11 Aug. 2016)
4. Pricken, M., Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns, Thames and Hudson Ltd; 2 edition (26 May 2008)
5. Ingledew, J., The A - Z of Visual Ideas: How to Solve any Creative Brief, Laurence King; 01 edition (10 Oct. 2011)
6. Boches, E., Sullivan, L., Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads, John Wiley & Sons; 5th Revised edition (16 Feb. 2016)
7. Trott, D., One Plus One Equals Three: A Masterclass in Creative Thinking, Macmillan; Main Market Ed. edition (4 Jun. 2015)
8. Trott, D., Predatory Thinking: A Masterclass in Out-Thinking the Competition, Macmillan; 1 edition (23 May 2013)
9. Hegarty, J., Hegarty on Creativity: There are No Rules, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (10 Mar. 2014)
Средства за оценяване:
Т1 - Проект
Т2 - Практическа разработка
ТО - Конферанс