ADMB731 Проект: Кариерно развитие в публичния сектор
Анотация:
Курсът дава възможност за свързване на изучените теоретични концепции за управление на развитието и кариерата с практиката. Студентите се упражняват да избират подходящи теории и понятия при анализ на конкретни ситуации, да извършват критична рефлексия върху теорията и наблюдаваната практика и да предлагат подходящи препоръки за усъвършенстване.
ЦЕЛИ
• Да познават системата за кариерно развитие в държавната администрация.
• Да различават гледни точки относно кариерното развитие, извършвано от организацията и от индивида.
• Да дискутират въпроси, свързани с кариерата и индивида.
• Да се проучат и анализират средства и практики за управление на развитието и кариерата в конкретни държавни структури.
• Да се разберат по-добре и да се проучат индивидуални личностни и кариерни ориентации.
Преподавател(и):
гл. ас. Мариана Димитрова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Ползите и добавената стойност от ефективното и професионално управление и развитие на кариерата за отделните хора, за организацията и в по-широк смисъл.
• Психологическото въздействие на възможностите за непрекъсната/ прекъсната кариера и отражението му върху психологическия договор между отделния служител и работодателя.
• Средства и практики в областта на управлението на развитието и кариерата в организациите.
• Същността и ролята на самооценката, на изграждането и насърчаването на вяра в собствените сили в ситуации на промяна на работата или ролята.
• Различните потребности у различните хора за развитие на кариерата; различните начини, по които промяната в работата или ролята засягат различните хора според тяхната възраст и етап от професионалния им живот.
2) могат:
• Да проектират, прилагат и преглеждат вътрешните процеси и процедури за развитие на кариерата и планиране на приемственост в организацията.
• Да определят и предвиждат възможни модели за развитие на кариерата за отделни членове на организацията.
• Да се справят с емоционалните проблеми, неизменно възникващи при управление на кариерата, да предугаждат и да реагират по подходящ начин на реакциите на служителите при загуба на работа, промяна на кариерата, трудни ситуации.
• Да проучват и извършват споделяне/ бенчмарк на добри практики и да предлагат идеи за подобрения.
Предварителни изисквания:
Базови знания по управление на човешките ресурси, управление в публичната администрация и административно право
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Видове длъжности в публичния секторя и изискванията за тяхното заемане. Организационна структура и длъжностни разписания.
- Избор на администрация за бъдещо кариерно развитие
- Подготовка на план за планиране на професионалната кариера в публичната администрация
Литература по темите:
1. Интернет сайтове на административните структури
2. Нормативна уредба на административните структури в държавната администрация
3. Нормативна уредба на организациите в публичния сектор
4. Тестове и помагала за кариерно ориентиране на български език