ADMB731 Проект: Кариерно развитие в публичния сектор

Анотация:

Курсът дава възможност за свързване на изучените теоретични концепции за управление на развитието и кариерата с практиката. Студентите се упражняват да избират подходящи теории и понятия при анализ на конкретни ситуации, да извършват критична рефлексия върху теорията и наблюдаваната практика и да предлагат подходящи препоръки за усъвършенстване.

ЦЕЛИ

• Да познават системата за кариерно развитие в държавната администрация.

• Да различават гледни точки относно кариерното развитие, извършвано от организацията и от индивида.

• Да дискутират въпроси, свързани с кариерата и индивида.

• Да се проучат и анализират средства и практики за управление на развитието и кариерата в конкретни държавни структури.

• Да се разберат по-добре и да се проучат индивидуални личностни и кариерни ориентации.

прочети още
Администрация и управление

Преподавател(и):

гл. ас. Мариана Димитрова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Ползите и добавената стойност от ефективното и професионално управление и развитие на кариерата за отделните хора, за организацията и в по-широк смисъл.

• Психологическото въздействие на възможностите за непрекъсната/ прекъсната кариера и отражението му върху психологическия договор между отделния служител и работодателя.

• Средства и практики в областта на управлението на развитието и кариерата в организациите.

• Същността и ролята на самооценката, на изграждането и насърчаването на вяра в собствените сили в ситуации на промяна на работата или ролята.

• Различните потребности у различните хора за развитие на кариерата; различните начини, по които промяната в работата или ролята засягат различните хора според тяхната възраст и етап от професионалния им живот.

2) могат:

• Да проектират, прилагат и преглеждат вътрешните процеси и процедури за развитие на кариерата и планиране на приемственост в организацията.

• Да определят и предвиждат възможни модели за развитие на кариерата за отделни членове на организацията.

• Да се справят с емоционалните проблеми, неизменно възникващи при управление на кариерата, да предугаждат и да реагират по подходящ начин на реакциите на служителите при загуба на работа, промяна на кариерата, трудни ситуации.

• Да проучват и извършват споделяне/ бенчмарк на добри практики и да предлагат идеи за подобрения.


Предварителни изисквания:
Базови знания по управление на човешките ресурси, управление в публичната администрация и административно право

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Видове длъжности в публичния секторя и изискванията за тяхното заемане. Организационна структура и длъжностни разписания.
  2. Избор на администрация за бъдещо кариерно развитие
  3. Подготовка на план за планиране на професионалната кариера в публичната администрация

Литература по темите:

1. Интернет сайтове на административните структури

2. Нормативна уредба на административните структури в държавната администрация

3. Нормативна уредба на организациите в публичния сектор

4. Тестове и помагала за кариерно ориентиране на български език