BUBB828D Стаж в бизнес организацията II
Анотация:
Основните цели на курса са:
o Постигане на максимална обвързаност между научната теория по мениджмънт и нейните практически приложения;
o Създаване на реални възможности за иновативност и стремеж за развитие на творческото мислене и управленско поведение на студентите;
o Осигуряване на възможности за цялостно прилагане на теоретичните постановки, изучавани в основните курсове;
o Повишаване на мотивацията на студентите за по-задълбочено усвояване на научните парадигми;
o Интегриране на изучаваните в НБУ курсове и създаване на възможности за участие на студентите в научно-изследователски проекти с национална и международна значимост.
Преподавател(и):
доц. Надя Маринова д-р
проф. Кристиян Хаджиев д-р
доц. Теодора Ризова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• административните процедури за създаване и управление на нов и вече съществуващ бизнес;
• методите за изграждане на морално-етични ценности в мениджмънта и персонала на организациите;
• специфичните условия за работа на бизнес организациите с публичните институции;
• приложенията на методите и подходите за работа в екип;
• законово-нормативната база, регламентираща създаването на ново предприятие и неговото управление.
.
2) могат:
• да прилагат административните процедури за създаване и управление на нов бизнес;
• да извеждат и прилагат методите за структурно изграждане на бизнес организации, в т.ч. формирането на морално-етични ценности в мениджмънта и персонала, в контекста на тяхната организационна култура;
• да прилагат ефективно управленските функции;
• да изпълняват дейности с публични институции, произтичащи от съответните нормативни разпоредби;
• да интерпретират законово-нормативната база, регламентираща създаването на ново предприятие и неговото управление
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Стаж
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- ИЗБОР НА ПРЕДМЕТ НА ДЕЙНОСТ, КАПИТАЛ, НАИМЕНОВАНИЕ, УПРАВИТЕЛНИ ОРГАНИ И СТРУКТУРА НА ФИРМАТА ПРОЦЕДУРИ И ПРАВИЛА ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА. ДЕЙНОСТИ СВЪРЗАНИ С ВПИСВАНЕТО НА ФИРМА В ТЪРГОВСКИЯ РЕГИСТЪР КЪМ АГЕНЦИЯТА ПО ВПИСВАНИЯТА ДОКУМЕНТИ ПО ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ – ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ И КОМУНИКАЦИОННИ ВРЪЗКИ С РЕГИСТЪРА НА АДМИНИСТРАТОРИТЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ БИЗНЕС КОМУНИКАЦИОНЕН УКАЗАТЕЛ – ПРАВНА СЪЩНОСТ И АДМИНИСТРАТИВНИ ОСОБЕНОСТИ
- ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНА ДЕЙНОСТ - ОТКРИВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА БАНКОВИ СМЕТКИ СТРАТЕГИЧЕСКО УПРАВЛЕНИЕ НА ФИРМАТА – СТРУКТУРНА ОСИГУРЕНОСТ, ЦЕЛЕПОЛАГАНЕ, РАЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИИ
- ФИРМЕНО ПЛАНИРАНЕ И ИЗРАБОТВАНЕ НА БИЗНЕС ПЛАН – ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ, ЦЕЛИ, ПРОЦЕДУРИ, ОРГАНИЗАЦИОННА ОСИГУРЕНОСТ, ДОКУМЕНТНА ОБЕЗПЕЧЕНОСТ, ИЗПЪЛНЕНИЕ
- ДОГОВОРНА ОСИГУРЕНОСТ И УПРАВЛЕНИЕ - ИЗРАБОТВАНЕ НА МЕЖДУИНСТИТУЦИОНАЛНИ, ФИРМЕНИ И ТРУДОВИ ДОГОВОРИ. ИЗИСКВАНИЯ И ПРАВИЛА ЗА УПРАВЛЕНИЕ УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ РАЗРАБОТВАНЕ НА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ В ОРГАНИЗАЦИЯТА СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ – СЪЩНОСТ, ПРИНЦИПИ И ФОРМИ. КОЛЕКТИВЕН ТРУДОВ ДОГОВОР РАБОТА С ПУБЛИЧНИ ИНСТИТУЦИИ РАБОТОДАТЕЛСКИ ОРГАНИЗАЦИИ ПРАВИЛА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА НОМЕНКЛАТУРА, АСОРТИМЕНТ И АСОРТИМЕНТНА СТРУКТУРА РАБОТА В ЕКИП – ВИДОВЕ, ОСОБЕНОСТИ, СТРУКТУРИРАНЕ, ДОКУМЕНТООБОРОТ И ВЗАИМОВРЪЗКИ КОМУНИКАЦИИ И КОМУНИКАЦИОННИ СТРАТЕГИИ – ВИДОВЕ, ПОДХОДИ И ПРАВИЛА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА КОМУНИКАЦИОННА СИСТЕМА ВЪТРЕШНО И ВЪНШНОТЪРГОВСКИ СДЕЛКИ И ФИНАНСОВИ ОПЕРАЦИИ – ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ, УПРАВЛЕНИЕ СИСТЕМИ ЗА ФИНАНСОВ ОДИТ КОРПОРАТИВНА СИГУРНОСТ НАЦИОНАЛНИ И МЕЖДУНАРОДНИ ФОРУМИ НА УЧЕБНО-ТРЕНИРОВЪЧНИТЕ ФИРМИ
Литература по темите:
Основна литература:
1. Научна литература по предприемачество и фирмено управление, респ. организация и управление на финансовата дейност.
2. Нормативни документи, регламентиращи и регулиращи създаването и управлението на икономически субекти със статут на търговец.
Допълнителна литература:
1. Научни публикации.
2. Периодика.