BUBB822D Управление на малкия и среден бизнес

Анотация:

Курсът “Управление на малкия и среден бизнес” е насочен е към запознаване на студентите с основите за създаване и развитие на микро-, малки и средни фирми в България. Целта на курса е представи на студентите етапите при стартиране на собствен бизнес в сегмента малки и средни предприятия и да представи конкурентите предимства и възможности за последващо развитие. Предвидени са часове за самостоятелна и практическа работа и дискусии по актуални теми в предметната област на курса.

прочети още
Управление на бизнеса и предприемачество ДО

Преподавател(и):

доц. Ирена Николова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти ще:

знаят:

1.Най-важните понятия и концепции за малкия и среден бизнес в България.

2.Основните характеристики на теорията и практиката при икономическата политика по предприятията в този сегмент.

могат:

1.Да разбират и използват основните понятия в областта на малкия и среден бизнес в България и Европейския съюз.

2.Да преценяват съществуващите ограничения в икономическата политика и пазарни условия.

3.Да изготвят анализ за позиционирането на своя бизнес.


Предварителни изисквания:
Основи на стопанското управление

Основи на финансите

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса
  2. Създаване на микро-, малки и средни фирми
  3. Нормативна рамка в България и Европейския съюз
  4. Организиране и управление на дейността на малкия и среден бизнес
  5. Финансиране на малък и среден бизнес
  6. Конкурентоспособност на малкия и среден бизнес
  7. Развитие на малкия и среден бизнес
  8. Условия за българския малък и среден бизнес в други страни на Европейския съюз
  9. Условия за българския малък и среден бизнес в страните от Азия и Америка
  10. Текущо оценяване

Литература по темите:

1. Анализи и публикации на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия, http://www.sme.government.bg/

2.Анализи и публикации на Министерството на икономиката, в частта за малкия и среден бизнес, https://www.mi.government.bg/bg

3.Българска стопанска камара, http://www.bia-bg.com/

4.Българска търговско-промишлена палата, http://www.bcci.bg/

5.Закон за малките и средни предприятия и подзаконова нормативна рамка към него.

6.Национално сдружение на малкия и средния бизнес, http://nasmb-bg.org/

7.Тодоров, К. Стратегическо управление на малките и средни фирми, Т1 и Т2, Сиела, 2001 и 2017 г.

8.Munro, D. A Guide to SME Financing, Palgrave Macmillan, 2013.

9.James, L. Sustainability Footprints in SMEs: Strategy and Case Studies for Entrepreneurs and Small Businesses, Wiley, 2015.

10.Longenecker, J., J. William Petty, L. Palich, F. Hoy. Small Business Managagement, 2014.