BAFB804D Управление на малкия и средния бизнес
Анотация:
Курсът “Управление на малкия и среден бизнес” е насочен е към запознаване на студентите с основите за създаване и развитие на микро-, малки и средни фирми в България. Целта на курса е представи на студентите етапите при стартиране на собствен бизнес в сегмента малки и средни предприятия и да представи конкурентите предимства и възможности за последващо развитие. Предвидени са часове за самостоятелна и практическа работа и дискусии по актуални теми в предметната област на курса.
Преподавател(и):
доц. Ирена Николова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
знаят:
1.Най-важните понятия и концепции за малкия и среден бизнес в България.
2.Основните характеристики на теорията и практиката при икономическата политика по предприятията в този сегмент.
могат:
1.Да разбират и използват основните понятия в областта на малкия и среден бизнес в България и Европейския съюз.
2.Да преценяват съществуващите ограничения в икономическата политика и пазарни условия.
3.Да изготвят анализ за позиционирането на своя бизнес.
Предварителни изисквания:
Основи на стопанското управление
Основи на финансите
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в курса
- Създаване на микро-, малки и средни фирми
- Нормативна рамка в България и Европейския съюз
- Организиране и управление на дейността на малкия и среден бизнес
- Финансиране на малък и среден бизнес
- Конкурентоспособност на малкия и среден бизнес
- Развитие на малкия и среден бизнес
- Условия за българския малък и среден бизнес в други страни на Европейския съюз
- Условия за българския малък и среден бизнес в страните от Азия и Америка
- Текущо оценяване
Литература по темите:
1. Анализи и публикации на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия, http://www.sme.government.bg/
2.Анализи и публикации на Министерството на икономиката, в частта за малкия и среден бизнес, https://www.mi.government.bg/bg
3.Българска стопанска камара, http://www.bia-bg.com/
4.Българска търговско-промишлена палата, http://www.bcci.bg/
5.Закон за малките и средни предприятия и подзаконова нормативна рамка към него.
6.Национално сдружение на малкия и средния бизнес, http://nasmb-bg.org/
7.Тодоров, К. Стратегическо управление на малките и средни фирми, Т1 и Т2, Сиела, 2001 и 2017 г.
8.Munro, D. A Guide to SME Financing, Palgrave Macmillan, 2013.
9.James, L. Sustainability Footprints in SMEs: Strategy and Case Studies for Entrepreneurs and Small Businesses, Wiley, 2015.
10.Longenecker, J., J. William Petty, L. Palich, F. Hoy. Small Business Managagement, 2014.