BAEB812D Връзки с обществеността
Анотация:
Целта на курса "Връзки с обществеността PR" е да запознае студентите с възможностите на ефективните ПР комуникации в съвременния бизнес. Предмет на основната част от предлаганите теми са ролята, същността и значението на връзките с обществеността в съвременния свят и свързаните с тях конкретни практически стъпки за изграждане на имиджа на организацията или фирмата.
Сред основните теми по занятия са принципите и функциите на ПР, видовете ПР, общественото мнение и видовете публики в комуникационния процес, организиране, бюджетиране и реализиране на конкретна PR кампания и др. Визирани са основните теми, които разглеждат историята и развитието на връзките с обществеността, разликите между рекламата и връзките с обществеността, форми и средства на пъблик рилейшънс на бизнес организацията, управление на връзките с обществеността на фирмите.
Като конкретен резултат от този курс студентите ще знаят ключовите понятия и основните определения за връзките с обществеността, ще могат да предлагат най-добрите в практиката средства на реклама и PR, да изграждат ефективни комуникации, да познават особеностите на външните и вътрешните публики в процеса на общуването и др.

Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Милена Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- основните определения, функции и задачи на връзките с обществеността, както и основните ключови понятия
формите и средствата на ПР, ефективните комуникации с външните и вътрешните публики в съвременната организация
как да използват ефективно комуникационната политика на фирмата, как се подготвят и организират специални ПР събития на фирмите
2) могат:
- организират, планират и бюджетират сами пъблик рилейшънс кампания, да познават психологическите механизми на въздействието на публичната комуникация
да избират и предлагат най-добрите в практиката средства на публичните комуникации
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- първоначални знания по маркетинг
- първоначални знания по реклама
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Маринов, Р. Кризисен мениджмънт, С., 1999
2. Лари Тай, Бащата на манипулацията, С., 2000
3. Коен, С., Еймике, У., Новият ефективен мениджър в държавния сектор, С., 2000
4. Райков, З., "Техники и технологии на публичната комуникация", С., 2000
5. Пъблик рилейшънс и конфликти в демократичното общество, сб, С., 2000
6. Петев, Т., Комуникация и социална промяна, С, 2001
7. Българска рекламна енциклопедия, С., 2001
8. Райков, З., Корпоративен имидж, С, 2001
9. Маринов, Р., Пъблик рилейшънс, С., 2001
10. Велев, М., Маркетингови комуникации, С., 2001
11. Пъблик рилейшънс и новите медии, С., 2002, сборник
12. Христов, Ч., Как да победим кризата, С., 2002
13. Василева, А., Комуникации в международния бизнес, С., 2002
14. Райков, З. PR - технологията на успеха, С., 2003
15. Пейчева, Д. Икономика и комуникации, С., 2003
16. Рийс, Ар, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на пъблик рилейшънс, С., 2003
17. Зийман, С., Краят на рекламата, каквато я познаваме, С., 2004
18. Тромпенаарс, Ф., Ч. Хампдън-Търнър. Да се носиш по вълните на културата, С., 2004.
19. Алексиева, С., Връзки с обществеността на културния туризъм , С., 2004
20. Ръководство за успешен бизнес - Наемане и задържане на най-добрите хора, С., 2005
21. Стойков, Л., Пачева, В., Връзки с обществеността и бизнес комуникации, С., 2005
22. Фидлър, Р. Медиаморфоза. Да разберем новите медии, С., 2005
23. Фокс, У., Как се пишат новини, С., 2005
24. Стоицова, Т., Лице в лице с медиите. Въведение в медийната психология. С., 2005
25. Публична комуникация, глобализация и демокрация, състав. и научна ред. Златева, М., Петев, Т., С., 2006
26. Алексиева, С., Бизнескомуникации, С., 2006
27. Абаджимаринова, Р., Търговска марка - бренд, С., 2006
28. Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007
29. Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за ПР, С., 2007
30. Алексиева, С., Пъблик рилейшънс - Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008
31. Маккей,М.,Дейвис,М.,Фенинг,П.,Посланията.Комуникационнните умения, С., 2009
32. Шипли, Д., Шуолби, У., Интернет етикет, С., 2009
33. Комуникацията, която информира и влияе (Harvard Lusiness School Press), С. 2009
34. Пачева, В., Кризата под контрол - Корпоративна комуникация в кризисна ситуация, С, 2009
35. Брекенридж, Д. PR 2.0, С., 2009
36. Томс, Ж., Георгиев, Д. Успешен онлайн маркетинг с 65 примера от практиката, С., 2010
37. Лермър, Р., Директен PR. С., 2010
38. Харис, Т. Л., Добавената стойност на Пъблик рилейшънс. Тайното оръжие на интегрирания маркетинг. С увод от Филип Котлър. Рой Комюникейшън, С., 2002.
Интернет източници:
http://www.ipranet.org
http://www.sbg.ac.at/cerp
http://www.aici.org
http://www.prsa.org
http://www.ipr.org.uk
http:// www.pr-news.spr.ru
http://www. portal.eatonweb.com
http:// www.blog.start.bg
http://www.freelog.cuil.bg/whatis.html
http://www.technocrati.com
http://www.ibm.com
http:// www.youtube.com/
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ ИЛИ УЧАСТИЕ В СЕМИНАР 50%