ARCM346 Проект: Ваканционна архитектура (в планински, крайморски, балнеоложки селища)
Анотация:
Курсът представя систематизация на типологията на обектите на ваканционната архитектура, представя и анализира водещи примери от българската и световната практика. Представена е и действащата нормативна уредба, свързана с проектирането и функционирането на обектите на ваканционната архитектура с цел подготовката на студентите за практическите занятия по проектиране на такива обекти в рамките на учебната програма на Департамент „Архитектура”.
Преподавател(и):
доц. Зарко Узунов
проф. Георги Георгиев д-р
проф. Пеньо Столаров д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Типологията и регулаторната рамка на проектиране и функциониране на обектите на ваканционната архитектура в контекста на законовите и подзаконовите актове за устройствено планиране и други съответни нормативи.
2) могат:
Да познават основните разновидности и принципи на функциониране на обектите на ваканционната архитектура, както и зависимостта на техните архитектурно-функционални и градоустройствени характеристики от изискванията на устойчивото развитие и икономическата ефективност.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Да имат основни понятия в архитектурното проектиране
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Нойферт Ернст. Архитектурно проектиране, 2007. ISBN: 9789546857026; Architects' Data: Neufert
ЗАКОН ЗА УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА
Наредба № 7 от 22 декември 2003 г. за правила и нормативи за устройство на отделните видове територи и устройствени зони - Обн., ДВ, бр. 3 от 13 януари 2004 г.
НОРМИ И ПРАВИЛА ЗА ПРОЕКТИРАНЕ НА ЗАВЕДЕНИЯ ЗА ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ
(Утвърдени с решение на Комитета по архитектура и благоустройство по протокол № 65 от 1961 г. В сила от 01.01.1962 г.)
Материали към лекциите в към ARCM 046 в Moodle, НБУ – Раздел „Нормативи и сертификация”
Материали към лекциите в към ARCM 046 в Moodle, НБУ – Раздел „Добри примери”
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 50%