BULB615 Редакционни политики: от "Дневник" до "Уикенд"
Анотация:
Курсът представя проблематиката на печатната медийна среда в България в сравнителен план с европейския и световен контекст. Акцентите в курса са поставени върху типовете печатни медии и секторите, които те изграждат – сериозна, хибридна, жълта и “кафява” преса. Разглеждат се механизмите на формиране и функциониране на печатното медийно поле, жанровите системи в него, моделите на отделните вестници и списания – ежедневници, седмичници, месечници, както и според други профили и формати (тематични, целеви групи и т.н.)
Курсът има за цел да запознае студентите с основни положения в областта на производството на печатно издание, с елементите в печатната медийна среда, с класически и нови редакционни политики.
Преподавател(и):
проф. Пламен Дойнов д.н.
доц. Йордан Ефтимов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• елементите и структурата на печатното медийно поле;
• основни понятия за функционирането на печатните медии;
2) могат:
• изготвят концепция за рубрика в печатно издание;
• да пишат текстове за вестници и списания, според спецификата на конкретно издание.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• за част от вестниците и списанията, издавани в България.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Българската журналистика 160 години. Минало – настояще – перспективи, съст. З. Константинова, М. Петров, М. Дееничина, С., 2006.
Знеполски, Ивайло. Новата преса и прехода, С., 1997.
Кардоуни, Джон. Как се правят новините, С. ,1993.
Медии и преход, съст. Г. Лозанов, Л. Деянова, О. Спасов, С., 2000.
Панайотов, Филип. Вестници и вестникари, С., 2008.
Спасов, Орлин. Преходът и медиите. Политики на репрезентация, С., 2000.
Стайн, М. Л., Патърно, С. Ф. Изкуството на интервюто, С., 2007.
Хамилтън, Джон., Кримски, Джордж. Зад кулисите на вестниците, С., 2008.
Харкъл, Тони. Журналистиката. Принципи и практика, С., 2009.
Средства за оценяване:
1. Дискусия.
2. Курсова работа.