PSYB997 Потребителско поведение
Анотация:
В курса се прави преглед на различните подходи при изучаване на потребителското поведение, разглеждат се различните модели на процеса на вземане на решение за покупка и видовете покупки. Специално внимание е отделено на психичните детерминанти на потребителското поведение - мотиви, емоции, нагласи, когниции, както и на социалните и ситуативните детерминанти, на методите за изследване на потребителското поведение.
Преподавател(и):
доц. Анелия Спасова д-р
проф. Морис Гринберг д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти 1/ ще познават психичните детерминанти на потребителското поведение и 2/ ще могат да участват в изследване на потребителското поведение за целите на маркетинга.
Предварителни изисквания:
Да познават спецификите на основните психични процеси.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна:
1.Петрова, А. Потребителско поведение и реклама, С., 2004.
2.Соломон, М., Потребителското поведение, С., 2011.
Допълнителна:
1. Ильин, В.И. Поведение потребителей, Санкт-Петербург, 2000.
2. Залтман, Д. Как мислят потребителите, София, 2006.
3. Economic psychology:Intersections in theory and application, 1986.
4. Hawkins, D. Consumer behavior: Implication for marketing strategy, 1989.
5. Rosenstiel, Lutz v. , Neumann, Peter. Marktpsychologie, Darmstadt, 2002.
6. Varvouzov, I. Capital Market Anomalies: Explained by human`s irracionality, Hamburg, 2013.
7. Lange, J. Echte und unechte Synastesien: Erkenntnisse fuer die Produkt- und Kommunikationgestaltung, Hamburg, 2014.
8. Raab, G., Unger, A., Unger, I. Marktpsychologie. Grundlagen und Anwendungen, Springer Verlag, 2016.