PSYB817 Психология на рекламното повлияване
Анотация:
Съдържанието на курса е систематизирано в три проблемни области. В първата се разглежда същността и основните функции на търговската реклама. Във втората част се разглеждат различните подходи при разработване на ракламна стратегия, както и основните рекламно-психологически модели за въздействие на реципиентите. В заключителната част се представят основните методи за проверка на ефективността на рекламното въздействие.
Преподавател(и):
проф. Толя Стоицова д.н.
доц. Анелия Спасова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите ще се запознаят с основните функции на рекламата, с различните подходи при разработване на рекламни стратегии, с необходимите предварителни изследвания за целите на рекламата, както и с възможностите за оказване на различен тип въздействие. Анализите на реклами, поетапното проверяване на въздействието им в контекста на различните рекламно-психологически модели ще формира умения за използване на най-често прилаганите методи за установяване на ефективността на рекламата.
Предварителни изисквания:
Основни познания по Психология на личността и Социална психология.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Гарфийлд, Б. Десетте Божи заповеди на рекламата, С, 2006.
2. Джоанис, А. Творческият процес в рекламата, С, 1992.
3. Зийман, С., Краят на рекламата, каквато я познаваме, С., 2007.
4. Кафтанджиев, Хр. Хармония в рекламната комуникация, 1995,
5. Нюман, М. 22 неоспорими закона на рекламата, С., 2005.
6. Петрова, А. Психология на рекламата, С, 1999.
7. Петрова, А. потребителско поведение и реклама, С., 2004.
8. Ценьов, В. , Психология на рекламата, С., 2007.
9. Бъргър, Д. Заразително. София, 2013.
10. Peohlmann, C. Kognitionpsychologische Wirkmehanismen von Werbung, Hamburg, 2017.
11. Lange, J. Echte und unechte Synastesien: Erkenntnisse fuer die Produkt- und Kommunikationgestaltung, Hamburg, 2014.
Допълнителна:
12. Du Plessis, E. The advertised Mind, London, 2005.
13. Neumann, P. u. L. v. Rosenstiel. Markt- und Werbepsychologie, Band 1, 2004.
14. Scheier, Ch. U. D. Held. Wie Werbung wirkt, Muenchen, 2006.
15. Sutherland, M., Sylvester, A. Advertising and the Mind of the Consumer, Griffin Press, 2008.
16. Bidmon, R., P. Fischer, D. Wissner. Angewandte Werbepsychologie in Marketing und Kommunikation, 2011.
17. Varvouzov, I. Capital Market Anomalies: Explained by human`s irracionality, Hamburg, 2013.
Средства за оценяване:
1. Писмен анализ на реклама.
2. Писмен отговор на дискутиран на лекциите въпрос.