TCMB565 Либерализация на съобщителния сектор в ЕС
Анотация:
• Курсът цели да запознае студентите със структурата и организация на работа на Европейските институции и по-конкретно в сектора на електронните съобщения.
• Студентите ще получат познания за етапите на развитие на Европейския телекомуникационен пазар, прехода от монопол към либерализация в електронните съобщения и особеностите на българския електронен съобщителен пазар.
Преподавател(и):
гл. ас. Алена Добрева-Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1.знаят:
Органите и институциите на Европейския съюз;
Европейската правна рамка в областта на електронните съобщения;
Правилата за защита на конкуренцията и различните забранени споразумения и съгласувани практики;
2) могат:
Да работят самостоятелно с европейските документи в сектора на електронните съобщения;
Да определят наличието на нарушения на правилата за защита на конкуренцията;
Да прилагат придобитите знания и умения в практическата си дейност;
Предварителни изисквания:
• НЯМА
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основни принципи на Европейския съюз
- Институции и органи на Европейския съюз
- Исторически стъпки за либерализация на европейския телекомуникационен пазар;
- Европейска правна рамка в областта на електронните съобщения
- Ролята на ЕК за развитие на телекомуникационния пазар
- Конвергенция на електронни съобщителни мрежи и услуги. Конвергентни регулаторни органи.
- Бариери за навлизане на телекомуникационния пазар
- Дискусия и преговор
- Принципи за регулиране на електронния съобщителен пазар;
- Правила за защита на конкуренцията в електронните съобщения;
- Лоялна и нелоялна конкуренция;
- Злоупотреба с монополно и господстващо положение;
- Забранени споразумения, решения и съгласувани практики
- Защита на потребителите на електронни съобщителни услуги;
- Решаване на казуси
Литература по темите:
• Лекции и презентационни материали;
• Европейски Директиви и Регламенти в сектора на електронните съобщения.
• Закон за защита на конкуренцията;