VIPB755 Рекламни стратегии
Анотация:
Курсът акцентира бърху методите и техниките за изграждане на цялостна рекламна стратегия за конкретен бранд, събитие, град или държава.
Разглеждат се множество прримери в световен план, прави се анализ на постиженията.
Курсът има практическа насоченост и дава възможност на студентите да работят по реални казуси, с реални поръчители / клиенти.
Преподавател(и):
доц. Калина Христова д-р
Петър Кесерджиев
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• за историята и развитието на графитният дизайн (приложна графика);
• за последните тенденции при изграждането на запазен знак/лого;
• за новите тенденции и школи в съвременния графичен дизайн;
2) могат:
• да създават съвременни логотипи и графични знаци;
• да създават собствени концепции за фирмена идентичност;
• да прилагат и използват ,създадените графини елементи в конкретни проекти за тотал графичен дизайн на продукт;
Предварителни изисквания:
Интерес в областта на рекламата и графичния дизайн
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Как се прави рекламна стратегия? (Практически указания и примери от практиката)
- Определяне на целевата група
- Самата стратегия - лейаут на проекта
- Разработване на рекламна стратегия за нов бранд или продукт - презентиране на серия плакатни визии
- Конферанс - финално текущо оценяване
Литература по темите:
• „Българският плакат“ – автор Светлин Босилков
• „Авторски плакат“ – автор Иван Газдов
• ОИ „Приложна графика“ – издания на СБХ, каталози от изложбите (1973-1990)
• „Биенале на българския театрален плакат – Димитровград, София“, каталози от изложбите (1980-1992)
• „Международно триенале на сценичния плакат – София“, каталози от изложбите (1995-2010)
• „Visual Cut Bulgaria“ – автор Андреан Нешев
• „Анонимният известен“ – автор Магдалина Станчева