VIPB661 Оформление на печатно произведение - ІІ част

Анотация:

• Разработва умения за импровизации и нестандартно мислене.

• Да мотивира студентите към търсене на нови форми за илюстриране, съобразно новите технологични възможности.

• Разширява технологичните умения в областта на дизайна на текстови носител.

• Дава познания за новите компютърни

прочети още
Визуални изкуства

Преподавател(и):

доц. Дамян Дамянов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Да творят с нестандартни похвати.

2) могат:

• Да създават нов и нестандартен носител на текстова и визуална информация.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Да имат елементарни познания по рисуване придобито в базовите курсове.

• Да владеят компютърните програми за предпечат



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Елементи на дизайна на книгата – корица, обложка, титулна страница, илюстрация, текст.
  2. Сравнителен анализ на съществуващи характерни образци.
  3. 3. Методи на проектиране. Проучване на текста.
  4. 4. Проучване на епохата.
  5. 5. Костюми и аксесоари.
  6. 6. Специфика на архитектурата.
  7. 7. Изисквания на възложителя, редактор, автор.
  8. 8. Определяне на адресанта.
  9. 9. Систематизиране на цялостната информация.
  10. 10. Специфика на проектиране на зоните на оформление – функции, композиционни похвати, елементи. Модни тенденции.
  11. 11. Определяне зоните на оформление.
  12. 12. Проект на корица по зададена тема.
  13. 13. Проучване на параметрите и създавани на ескизи на корицата.
  14. 14. Идеен и окончателен проект.
  15. 15. Проект на титулна страница. – функция, композиционни похвати. Елементи на титулната страница.

Литература по темите:

• Каталози на известни книги – сравнителен анализ.

• Класически книги – Рабле –“Гаргантюа и Пантагрюел”; Н. Райнов – “Княз и чума”.

• Нови издания – Мишел Сер – “Атлас”; Умберто Еко – “Баудулино” и др.

Средства за оценяване:

4. Форми на обучение /по теми/ - консултативни лекции – 10 ч.; практика – 20 ч.

5. Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка – текущ контрол – 100%

семестриален изпит – 100%