VIPB661 Оформление на печатно произведение - ІІ част
Анотация:
• Разработва умения за импровизации и нестандартно мислене.
• Да мотивира студентите към търсене на нови форми за илюстриране, съобразно новите технологични възможности.
• Разширява технологичните умения в областта на дизайна на текстови носител.
• Дава познания за новите компютърни
Преподавател(и):
доц. Дамян Дамянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Да творят с нестандартни похвати.
2) могат:
• Да създават нов и нестандартен носител на текстова и визуална информация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да имат елементарни познания по рисуване придобито в базовите курсове.
• Да владеят компютърните програми за предпечат
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Елементи на дизайна на книгата – корица, обложка, титулна страница, илюстрация, текст.
- Сравнителен анализ на съществуващи характерни образци.
- 3. Методи на проектиране. Проучване на текста.
- 4. Проучване на епохата.
- 5. Костюми и аксесоари.
- 6. Специфика на архитектурата.
- 7. Изисквания на възложителя, редактор, автор.
- 8. Определяне на адресанта.
- 9. Систематизиране на цялостната информация.
- 10. Специфика на проектиране на зоните на оформление – функции, композиционни похвати, елементи. Модни тенденции.
- 11. Определяне зоните на оформление.
- 12. Проект на корица по зададена тема.
- 13. Проучване на параметрите и създавани на ескизи на корицата.
- 14. Идеен и окончателен проект.
- 15. Проект на титулна страница. – функция, композиционни похвати. Елементи на титулната страница.
Литература по темите:
• Каталози на известни книги – сравнителен анализ.
• Класически книги – Рабле –“Гаргантюа и Пантагрюел”; Н. Райнов – “Княз и чума”.
• Нови издания – Мишел Сер – “Атлас”; Умберто Еко – “Баудулино” и др.
Средства за оценяване:
4. Форми на обучение /по теми/ - консултативни лекции – 10 ч.; практика – 20 ч.
5. Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка – текущ контрол – 100%
семестриален изпит – 100%