CSTB613 Създаване на компютърни игри

Анотация:

Целта на курса е запознаването на студентите с работата в Unity3D, етапите на програмиране на игри, създаване на навици за управление на обекти и отработване на събития и команди от входни устройства

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

проф. Велина Славова  д-р
 Добромир Динев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Структурата и етапите на създаване на компютърни игри

• Компонентите и особеностите на Unity3D, основните класове и методи за работа с изображения, звук и обработка на събития

2) могат да :

• Създават проекти на компютърни игри за различни платформи; зареждат изображения и звук; обработват информация от клавиатура, джойстик, мишка; работят със спрайтове; разработват двумерни игри


Предварителни изисквания:
• Да познават работата с MS Visual Studio .Net – C#, да програмират на C#

• Да имат познания по компютърна графика и 3D моделиране



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Компютърни игри – история, развитие, жанрове.
  2. Планиране и разработка. Интерфейс на Unity 3D. Обща структура на играта – инициализация, финализация, игрови цикъл. Основни термини и понятия в Unity3D – сцени, пакети, assets, prefabs.
  3. Основни обекти – празен, куб; източници на светлина, камера. Компоненти. Създаване, преместване, ротация, мащабиране.
  4. Терен – създаване на терен – средства; дървета, трева, ефекти, вятър.
  5. Редактор на дървета – създаване на корен, клони, листа.
  6. Тест.
  7. Скриптове. Работа с обекти, събития, взаимодействие с потребителя; засичане и обработка на сблъсъци.
  8. Контролер на играча – контролери от първо и трето лице.
  9. Система частици. Работа със звук и видео.
  10. Анимация в Unity3D. 2D анимация, аниматор.
  11. Тест.
  12. Проект на 2D игра.
  13. Създаване на GUI за компютърни игри.

Литература по темите:

Blackman, S. (2011). Beginning 3D Game Development with Unity. APRESS.

Calabrese, D. (2014). Unity 2D Game Development. Packt Publishing.

Miles, J. (2016). Unity 3D and PlayMaker essentials : game development from concept to

Publishing, CRC Press.

Murray, J. (2014). C# Game Programming Cookbook for Unity 3D. A K Peters/CRC Press.

Norton, T. (2013). Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide. Packt Publishing.

Smith, M., & Queiroz, C. (2013). Unity 4.x Cookbook. Packt Publishing.

Thorn, A. (2016) , Unity 5.x By Example, Packt Publishing.