CSTB613 Създаване на компютърни игри
Анотация:
Целта на курса е запознаването на студентите с работата в Unity3D, етапите на програмиране на игри, създаване на навици за управление на обекти и отработване на събития и команди от входни устройства
Преподавател(и):
проф. Велина Славова д-р
Добромир Динев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Структурата и етапите на създаване на компютърни игри
• Компонентите и особеностите на Unity3D, основните класове и методи за работа с изображения, звук и обработка на събития
2) могат да :
• Създават проекти на компютърни игри за различни платформи; зареждат изображения и звук; обработват информация от клавиатура, джойстик, мишка; работят със спрайтове; разработват двумерни игри
Предварителни изисквания:
• Да познават работата с MS Visual Studio .Net – C#, да програмират на C#
• Да имат познания по компютърна графика и 3D моделиране
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Компютърни игри – история, развитие, жанрове.
- Планиране и разработка. Интерфейс на Unity 3D. Обща структура на играта – инициализация, финализация, игрови цикъл. Основни термини и понятия в Unity3D – сцени, пакети, assets, prefabs.
- Основни обекти – празен, куб; източници на светлина, камера. Компоненти. Създаване, преместване, ротация, мащабиране.
- Терен – създаване на терен – средства; дървета, трева, ефекти, вятър.
- Редактор на дървета – създаване на корен, клони, листа.
- Тест.
- Скриптове. Работа с обекти, събития, взаимодействие с потребителя; засичане и обработка на сблъсъци.
- Контролер на играча – контролери от първо и трето лице.
- Система частици. Работа със звук и видео.
- Анимация в Unity3D. 2D анимация, аниматор.
- Тест.
- Проект на 2D игра.
- Създаване на GUI за компютърни игри.
Литература по темите:
Blackman, S. (2011). Beginning 3D Game Development with Unity. APRESS.
Calabrese, D. (2014). Unity 2D Game Development. Packt Publishing.
Miles, J. (2016). Unity 3D and PlayMaker essentials : game development from concept to
Publishing, CRC Press.
Murray, J. (2014). C# Game Programming Cookbook for Unity 3D. A K Peters/CRC Press.
Norton, T. (2013). Learning C# by Developing Games with Unity 3D Beginner's Guide. Packt Publishing.
Smith, M., & Queiroz, C. (2013). Unity 4.x Cookbook. Packt Publishing.
Thorn, A. (2016) , Unity 5.x By Example, Packt Publishing.