CSTB612 Лабораторни занятия по компютърен графичен дизайн
Анотация:
• В съвременния свят съществуват огромно количество средства за осведомяване и комуникация, заливащи ни от медиите. Задачата на графичния дизайнер е да намери своето място всред атаката на медийния шум, така, че създадената от него визуална комуникация и реклама да бъде чута и видяна от масовия потребител и да изиграе своята роля
• Учебният курс дава възможност на студентите да се запознаят със способите и средствата, посредством които да създават различни изобразителни решения на дизайн-продукти
• Те намират своята практическа реализация в общата теория на визуалната комуникация и формират професионалната култура на бъдещия дизайнер.
Основи и принципи на *Бранд* дизайна
Същност, смисъл и функция на символите.
Скици и идейни намерения към запазения знак, или логотип.
Анализ и конферанс на суровите проектни резултати.
Запознаване със структурните закономерности в строежа на формите при изграждане на художествената среда и теорията на композицията, изразена с образно представяне в пространството.
Шрифт - същност, архитектоника, принципи.
Преподавател(и):
гл. ас. Христина Дякова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Усвояване на аналитичното мислене и съждение >> от аналогово мислене, през анализ и синтез, до абстрактен, или чист декоративен изказ
посредством наличния инструментариум.
Въвеждане в *плакатното* /синтетично/ мислене.
Успешно завършилите курса студенти: знаят и могат:
• Знаят практическото приложение на основните формообразуващи средства на графичния дизайн и използват богатия арсенал от възможности на визуалната комуникация и реклама в своята практика
• Могат да реализират художествени графични проекти със специфична визуална характеристика за целите на рекламния графичен дизайн
• Могат да създават единно стилово художествено изпълнение на знаци за визуална информация с конкретна насоченост
Предварителни изисквания:
Добри рисувателни навици, комбинативност и умения
в боравенето с геометрични обеми.
Усвоени знания за композиция, пространственост, дълбочина.
Знания и усет за цвят, тоналност, стойности.
Художествена практика, рисувателни и компютърни умения
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Станев А. , Рисуването, “Народна просвета” , София 1985
2. The Big Book of Logos, “Collins Design”, 2007
3. Васюцкиий Н. , Золотая пропорция , “МГ” , Москва 1990
4. Кафтанджиев Х., Визуална комуникация , “Отворено общество”, София 1996
5. Райчев Р. , Комбинаторика. “Народна просвета” , София 1987
6. Графичната комуникация ДНЕС,т.1, 2, “Duo Design”, София, 2008
ISBN: 978 954 8396-31-8
7. Льо Корбюзие . , Модулатор, “БХ” , София 1973
8. Вайл, Херман, Симетрия, “Наука и изкуство” , София 1969
9. Сомов Ю. С. , Композиция в технике , “ИМ” , Москва 1987
10. Great Poster Masters from Japan, “Int. Triennial of Stage Poster”. Sofia, 2011
11. Бърн Хогарт - Динамическая анатомия для художников
страниц:218 Год издания: 2001 http://allday.ru/index.php?newsid=129633
12. 1983-1991 - * Graphic Elements of the World * volume 1-6 Tokyo, JAPAN
13. 1993-1994 - * International Corporate Design* volume 1,2 Tokyo, JAPAN
Средства за оценяване:
Текущи оценки на всяка задача; Семестриален изпит.