ARTB722 Съоръжения за спорт и рекреация - І част

Анотация:

Курса цели да обучи студента и разшири възможностите му при проектиране на продукти за обзавеждане на спортни съоръжения.

След подробно запознаване с класификацията на видовете спортни съоръжения и особеностите при тяхното проектиране като :

..човекопоток;

..зони;

..за индивидуални занимания;

..за масови спортове;

Студента избира тема за разработка и започва нейното проучване съобразно методологията на дизайнерското проектиране усвоена в 3 кувс.

След събиране на информация , студента съставя доклад за проведеното проучване и задание за собствения си проект и го обсъжда с преподавателя.

След одобрение на темата и заданието,започва индивидуална работа с всеки студент за изготвяне и обсъждане на скици на идейни варианти и избиране на окончателен вариант за по-детайлна разработка. По време на тези индивидуални консултации се разглеждат специфичните изисквания при проектиране на всяко спортно съоръжение по отделно:

.. като обемно пространствено решение

.. материално- технически изисквания

.. като социално- икономически и най - вече естетически изисквания към проектирания продукт. Когато студентите изберат различни теми върху които да работят ,се обогатяват знанията на групата за различните видове съоръжения и по този начин се получават знания в повече области от изучаваната тема.

прочети още
Интериорен дизайн

Преподавател(и):

гл. ас. Биляна Калоянова  д.н.
гл. ас. Евелина Гебрева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

ЗНАЯТ:Методиката на дизайнерското проектиране .

Теоретичната основа касаеща проекти на съоръжения за спорт и рекреация.

МОГАТ:Да проектират и ръководят реализацията при организация на пространствата според функционалното предназначение на обекта.Могат да проектират продуктов дизайн за обзавеждане на спортни съоръжения.
Предварителни изисквания:
Познания по теория на композицията,цветознание, формоизгрождане и други базови дисциплини специфични за обучението по дизайн.

Да владеят:графичните техники за представяне на проектите и всички средства за визуализация и презентация на авторската идея.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

.Анна Стармър,,,Цветовете"-енциклопедия, Книгомания-2008г.

.Гето Пенов,,Учебник по ергономия" София-1973

.Добрина Желева - Мартинс ,,Тектониката като теория на формата и формообразуването"-Академично издателство,,Марин Дринов"-2002г

Елена Писарева-,,Обзавеждане на обществени сгради"-Лесотехнически у-тет София-1999г.

.Л.Гуринов -,,Графичен речник в дизайна"-издателска къща при ЛТУ -София-2008г. –

.Льо Карбюзие, 1982, Модулор, София-

. Нойферт ,,Архитектурни норми и стандарти"

.Румен Райчев,,Структурна комбинаторика"-,,Терзиев и синове"Едем-21, 1995гСофия.

. Румен Райчев,,Цветовете в изкуството"- ,,Лик"- 2005

.Харолд Брем ,,Магията на цветовете"- Софияпрес оод-2010г.

.Гавриел, П., Л. Крайджикова, С. Стойков, Двигателна програма за редукция на телесната маса при наднормено тегло и затлъстяване, Спорт и наука, кн. 6/2010

.Герон, Ема, Юлия Мутафова - Заберска, Мотивация при физическата дейност и спорта, НСА ПРЕС, С 2004

.Гикова, М., Ива Зарева, Анатомия на човека за студентите от НСА, І част, Двигателен апарат, НСА ПРЕС, С 2006

.Гикова, М. и кол., Анатомия на човека за студентите от НСА, ІІ част, Вътрешни органи, сърдечносъдова система, нервна система, НСА ПРЕС, С 2006

.Йошкова, В., Програма за АФА с елементи на карате техники при жени в напреднала възраст с функционални нарушения, Магистърска дипломна работа, С 2011

.Наков, Л., И. Бонова, Препоръчителните стандарти за физическа активност на населението в Европейския съюз и необходимостта от методични указания за прилагането им, сп. Спорт и наука, кн. 6/2011

.Флойд, З., Наръчник по анатомична кинезиология, МФ, С 2008

Средства за оценяване:

1.Представяне на доклад от проучване по избраната тема.

2.Проект който включва:

.Чертеж на ситуацията на избраната зона

.Чертеж на изделието избрано за проектиране

.Цветни решения

.Графични решения (ако има такива)

.Ергономични схеми

.Визуализация : макет,компютърно изображение или перспективна рисунка на ръка.