BAMB717D Защита на разработения проект пред жури III
Анотация:
На базата на реални казуси от практиката се усвояват различни умения за работа в бизнес среда. Това ще помогне в ориентацията на студента и в зависимост от личните му качества ще му даде възможност да направи най-подходящия избор при бъдещата му реализация в маркетинга.
Набляга се на екипна работа, която преминава през всеки един етап от реализацията на маркетингова кампания.
След всяка теоретична лекция следва среща с изявени гост-лектори маркетингови експерти от различни компании. На специално организираните семинари студентите имат уникалната възможност да черпят от техния опит и знания и да получат коментарите, препоръките и оценките им. Тази форма на провеждане на курса подготвя младите специалисти за реалния бизнес, прави ги конкурентноспособни и дава възможност на най-изявените от тях, да бъдат наети на стаж и да намерят своето място в комуникационния свят.

Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
гл. ас. Росица Накова д-р
проф. Иван Боевски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите студенти,
ще знаят:
- основни и специфични термини в маркетинга
ще могат:
- да изготвят анализ на пазара.
- анализ на конкуренцията.
- да изготвят маркетингова стратегия.
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да имат познания по:
- Маркетинг.
- Управление на маркетинга.
- Маркетингови комуникации.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Запознаване с изискванията на казуса.
- Подготовка за решението на казуса.
- Подготовка на презентация.
- Презентирана на казуса.
Литература по темите:
ЛИТЕРАТУРА
Котлър, Ф. 2002. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”.
Ламбен, Ж.-Ж. 2006. Менеджмент, ориентированный на рынок: Стратегический и операционный маркетинг. Питер.
Младенова, Г. 2006. Маркетингово планиране. УИ “Стопанство”.
Младенова, Г. 2000. Маркетингови анализи. Тракия-М.
Допълнителна
Дейан, А. 2003. Изучение рынка, Питер.
Дибб, С. 2001. Практическое руководство по сегментирования рынка. Питер.
Диксон, П. 1998. Управление маркетингом. Бином.
Доил, Питер. 2001. Маркетинг, ориентированньi на стоимость, Питер.
Дракър, П. 2002. Ефективното управление. Класика и стил.
Дракър, Питър. 2002. Практика на мениджмънта. Класика и стил.
Желев, С. 2000. Маркетингови изследвания за маркетингови решения. Тракия-М.
Залтман, Дж. 2006. Как мислят потребителите? Незаменими прозрения за „манталитета” на пазара. Класика и стил.
Иванов, П. 2004. Цели, стратегии и тактики в маркетинга, ИСК.
Изкуството на войната: древни китайски трактати. 2001. ИК”Труд”.
Класова, Св., кол. 2002. Маркетинг. УИ”Стопанство”.
Котлър, Ф. 2000. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”.
МакДональд, М. 2003. Стратегическое планирование маркетинга. Питер.
Макнийли, Мак. 2002. Сун Дзъ и изкуството на войната в бизнеса. Фокус.
Портър, М. Е. 2004. Конкурентното предимство на нациите. Класика и стил.
Прайд, У. , Феръл, О. 1994. Маркетинг: концепции и стратегии. Форком.
Рийс, Ал. 2002. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. Класика и стил.
Траут, Джак, С. Ривкин. 2000. Бъди различен или умри. Кръгозор.
Хетън, Анджела. 2001. Планирането в маркетинга. Инфодар
Чан Ким, Моборньо. 2006. Стратегията „Син океан”, Локус.
Aaker, David A. Strategic Market Management. 6-th ed., John Wiley and Sons.
Ambler T. 2000. The Financial Times Guide to Marketing: From Advertising to Zen. Pitman Publishing.
Hamel G. 2000. Leading the Revolution. HBSP, Boston (Mass.).
Hamel G., Prahalad C.K. 1994. Competing for the Future. HBSP, Boston (Mass.).
Lenskold, James D. Marketing ROI. The Path to Campaign, Customer, and Corporative Profitability, McGraw Hill, 2003.
Lynch R. 1994. European Marketing: A Strategic Guide to the New Opportunities. IRWIN.
McDonald Malcolm. 1995. Marketing Plans. How to Prepare Them, How to Use Them. Oxford (UK): Butterworth- Heineman Ltd.
Mercer, D. 1998. Marketing Strategy – the Challenges of the External Environment. Penguin Books.
Peter J. P. 1998. Consumer Behaviour and Marketing Strategy. McGraw- Hill.
Периодични издания: European Journal of Marketing; International Marketing Review; Journal of Marketing ( American Marketing Association); Journal of Strategic Marketing; Marketing Intelligence and Planning; International Journal of Research in Marketing; Journal of Euromarketing; Journal of Marketing Management (Charterd Institute of Marketing); Journal of Marketing Management (Marketing Management Association), в-к Капитал, в-к Пари, електронни списания и др.