TCMB696 Проект: Бизнес планиране и управление на телекомуникационен оператор

Анотация:

В проекта „Бизнеспланиране и управление на телекомуникационния оператор“ се получават базови познания за основните теоретични и приложни аспекти на бизнес планирането и управлението на телекомуникационен оператор чрез представяне на процеса на планиране, чрез планиране на търсенето, на приходите от продажби общо и по видове услуги, на маркетинговото планиране, на планиране на годишните и инвестиционните разходи, съставяне на бизнес модел, анализ на редица финансови индикатори и оценка на инвестиционните решения.

Целта на проекта е усвояването на основните съвременни правила за планиране и управление на бизнеса в условията на преход към либерализация, конкуренция и пазарно и потребителски ориентирано поведение, начините за оценка на състоянието и намеренията.

прочети още
Телекомуникации и компютърни технологии

Преподавател(и):

проф. Иван Драганов  д-р
доц. Йосиф Аврамов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят: КОМПЕТЕНЦИИ

Успешно завършилите курса студенти:

знаят:

1) Какво е корпоративен риск, как се измерва възвръщаемостта на вложените парични ресурси, хипотезата за ефективен пазар и за конкурентни пазари

2) Основите на мениджмънта, на планирането и на икономическия анализ

3) Каква е ролята на търговските банки за икномиката ни

4) Как финансовите пазари могат да подпомогнат развитието на фирмите

5) Как доброто планиране влияе на стопанските резултати на корпорациите

2) могат:

• Да изчисляват основните показатели за инвестиционна привлекателност на финансов актив

• Да могат да подадат необходимите данни на консултанта за съставянето на прогнозен паричен поток и на бизнес пан за кандидатстване пред банка за кредит

• Да изготвят краткосрочна прогноза за фирмата, в която са ангажирани, въз основа на анализ на икономическите ѝ показатели


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения

Икономика на телекомуникациите:

• Счетоводство на предприятието

• Корпоративни финанси или Финанси на предприятието

. Основи на икономическата теория – има се предвид Общ илли въвеждащ курс по икономика

Макроикономика и Микроикономика или Политическа икономия



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Английски

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1.Аврамов, Й., Финансов инженеринг в телекомуникациите, С., 2021, Издателство на НБУ

2. Аврамов, Й. – Корпоративни финанси (Финанси на малката и средната фирма), СИЕЛА, София, 2008

3.Димитрова, Р. и колектив, Въведение във финансите, С.,2019, Издателство на НБУ

4. Huizinga, S., Break through banking, Kompas, 2017, www.binq.com,

5.Ганчев, П., Маркетинг и мениджмънт на телекомуникациите, С.,2006, Софтрейд

6.Ганчев,П., Христова, Г., Организационен мениджмънт, С., 2017, Софтрейд

7.Балтов, М и Екип на Фондация ГИС ТРАНСФЕР ЦЕНТЪР, Икономика и бизнеспланиране на технологично ориентирани малки и средни предприятия; С., 2014, Академично издателство „Марин Дринов“ при БАН

8.Добинс, Р.,Уит, С., Практически съвети по финансов мениджмънт, С, 1995, АСКАНА

9.Ридли, М, Кратка история на иновациите, С, 2020, СИЕЛА

Средства за оценяване:

курсова работа