TCMB696 Проект: Бизнес планиране и управление на телекомуникационен оператор
Анотация:
В проекта „Бизнеспланиране и управление на телекомуникационния оператор“ се получават базови познания за основните теоретични и приложни аспекти на бизнес планирането и управлението на телекомуникационен оператор чрез представяне на процеса на планиране, чрез планиране на търсенето, на приходите от продажби общо и по видове услуги, на маркетинговото планиране, на планиране на годишните и инвестиционните разходи, съставяне на бизнес модел, анализ на редица финансови индикатори и оценка на инвестиционните решения.
Целта на проекта е усвояването на основните съвременни правила за планиране и управление на бизнеса в условията на преход към либерализация, конкуренция и пазарно и потребителски ориентирано поведение, начините за оценка на състоянието и намеренията.
Преподавател(и):
проф. Иван Драганов д-р
доц. Йосиф Аврамов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят: КОМПЕТЕНЦИИ
Успешно завършилите курса студенти:
знаят:
1) Какво е корпоративен риск, как се измерва възвръщаемостта на вложените парични ресурси, хипотезата за ефективен пазар и за конкурентни пазари
2) Основите на мениджмънта, на планирането и на икономическия анализ
3) Каква е ролята на търговските банки за икномиката ни
4) Как финансовите пазари могат да подпомогнат развитието на фирмите
5) Как доброто планиране влияе на стопанските резултати на корпорациите
2) могат:
• Да изчисляват основните показатели за инвестиционна привлекателност на финансов актив
• Да могат да подадат необходимите данни на консултанта за съставянето на прогнозен паричен поток и на бизнес пан за кандидатстване пред банка за кредит
• Да изготвят краткосрочна прогноза за фирмата, в която са ангажирани, въз основа на анализ на икономическите ѝ показатели
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения
Икономика на телекомуникациите:
• Счетоводство на предприятието
• Корпоративни финанси или Финанси на предприятието
. Основи на икономическата теория – има се предвид Общ илли въвеждащ курс по икономика
Макроикономика и Микроикономика или Политическа икономия
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1.Аврамов, Й., Финансов инженеринг в телекомуникациите, С., 2021, Издателство на НБУ
2. Аврамов, Й. – Корпоративни финанси (Финанси на малката и средната фирма), СИЕЛА, София, 2008
3.Димитрова, Р. и колектив, Въведение във финансите, С.,2019, Издателство на НБУ
4. Huizinga, S., Break through banking, Kompas, 2017, www.binq.com,
5.Ганчев, П., Маркетинг и мениджмънт на телекомуникациите, С.,2006, Софтрейд
6.Ганчев,П., Христова, Г., Организационен мениджмънт, С., 2017, Софтрейд
7.Балтов, М и Екип на Фондация ГИС ТРАНСФЕР ЦЕНТЪР, Икономика и бизнеспланиране на технологично ориентирани малки и средни предприятия; С., 2014, Академично издателство „Марин Дринов“ при БАН
8.Добинс, Р.,Уит, С., Практически съвети по финансов мениджмънт, С, 1995, АСКАНА
9.Ридли, М, Кратка история на иновациите, С, 2020, СИЕЛА
Средства за оценяване:
курсова работа