BAFB674 Практика УТФ
Анотация:
Основните цели на курса са:
o Постигане на максимална обвързаност между научната теория по мениджмънт и нейните практически приложения;
o Създаване на реални възможности за иновативност и стремеж за развитие на творческото мислене и управленско поведение на студентите;
o Осигуряване на възможности за цялостно прилагане на теоретичните постановки, изучавани в основните курсове;
o Повишаване на мотивацията на студентите за по-задълбочено усвояване на научните парадигми;
o Интегриране на изучаваните в НБУ курсове и създаване на възможности за участие на студентите в научно-изследователски проекти с национална и международна значимост.
Преподавател(и):
доц. Кирил Радев д-р
гл. ас. Нигохос Канарян д-р
доц. Станислава Георгиева д-р
доц. Пламен Илиев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" административните процедури за създаване и управление на нов и вече съществуващ бизнес;
" методите за изграждане на морално-етични ценности в мениджмънта и персонала на организациите;
" специфичните условия за работа на бизнес организациите с публичните институции;
" приложенията на методите и подходите за работа в екип;
" законово-нормативната база, регламентираща създаването на ново предприятие и неговото управление.
2) могат:
" да прилагат административните процедури за създаване и управление на нов бизнес;
" да извеждат и прилагат методите за структурно изграждане на бизнес организации, в т.ч. формирането на морално-етични ценности в мениджмънта и персонала, в контекста на тяхната организационна култура;
" да прилагат ефективно управленските функции;
" да изпълняват дейности с публични институции, произтичащи от съответните нормативни разпоредби;
" да интерпретират законово-нормативната база, регламентираща създаването на ново предприятие и неговото управление
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
1. Принципи на макроикономиката.
2. Принципи на микроикономиката.
3. Основи на счетоводството.
4. Въведение във финансите.
5. Основи на маркетинга.
6. Бизнес право (първа и втора част).
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- ИЗБОР НА ПРЕДМЕТ НА ДЕЙНОСТ, КАПИТАЛ, НАИМЕНОВАНИЕ, УПРАВИТЕЛНИ ОРГАНИ И СТРУКТУРА НА ФИРМАТА 2 ПРОЦЕДУРИ И ПРАВИЛА ЗА РЕГИСТРАЦИЯ НА ФИРМА. ДЕЙНОСТИ СВЪРЗАНИ С ВПИСВАНЕТО НА ФИРМА В ТЪРГОВСКИЯ РЕГИСТЪР КЪМ АГЕНЦИЯТА ПО ВПИСВАНИЯТА 3 ДОКУМЕНТИ ПО ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ - ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ И КОМУНИКАЦИОННИ ВРЪЗКИ С РЕГИСТЪРА НА АДМИНИСТРАТОРИТЕ НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ
- БИЗНЕС КОМУНИКАЦИОНЕН УКАЗАТЕЛ - ПРАВНА СЪЩНОСТ И АДМИНИСТРАТИВНИ ОСОБЕНОСТИ 5 ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНА ДЕЙНОСТ - ОТКРИВАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА БАНКОВИ СМЕТКИ 6 СТРАТЕГИЧЕСКО УПРАВЛЕНИЕ НА ФИРМАТА - СТРУКТУРНА ОСИГУРЕНОСТ, ЦЕЛЕПОЛАГАНЕ, РАЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИИ 7 ФИРМЕНО ПЛАНИРАНЕ И ИЗРАБОТВАНЕ НА БИЗНЕС ПЛАН - ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ, ЦЕЛИ, ПРОЦЕДУРИ, ОРГАНИЗАЦИОННА ОСИГУРЕНОСТ, ДОКУМЕНТНА ОБЕЗПЕЧЕНОСТ, ИЗПЪЛНЕНИЕ
- ДОГОВОРНА ОСИГУРЕНОСТ И УПРАВЛЕНИЕ - ИЗРАБОТВАНЕ НА МЕЖДУИНСТИТУЦИОНАЛНИ, ФИРМЕНИ И ТРУДОВИ ДОГОВОРИ. ИЗИСКВАНИЯ И ПРАВИЛА ЗА УПРАВЛЕНИЕ 9 УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ 10 РАЗРАБОТВАНЕ НА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ В ОРГАНИЗАЦИЯТА 11 СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ - СЪЩНОСТ, ПРИНЦИПИ И ФОРМИ. КОЛЕКТИВЕН ТРУДОВ ДОГОВОР
- РАБОТА С ПУБЛИЧНИ ИНСТИТУЦИИ 13 РАБОТОДАТЕЛСКИ ОРГАНИЗАЦИИ 14 ПРАВИЛА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА НОМЕНКЛАТУРА, АСОРТИМЕНТ И АСОРТИМЕНТНА СТРУКТУРА 15 РАБОТА В ЕКИП - ВИДОВЕ, ОСОБЕНОСТИ, СТРУКТУРИРАНЕ, ДОКУМЕНТООБОРОТ И ВЗАИМОВРЪЗКИ
- КОМУНИКАЦИИ И КОМУНИКАЦИОННИ СТРАТЕГИИ - ВИДОВЕ, ПОДХОДИ И ПРАВИЛА ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА КОМУНИКАЦИОННА СИСТЕМА 17 ВЪТРЕШНО И ВЪНШНОТЪРГОВСКИ СДЕЛКИ И ФИНАНСОВИ ОПЕРАЦИИ - ВИДОВЕ, СЪЩНОСТ, УПРАВЛЕНИЕ
- СИСТЕМИ ЗА ФИНАНСОВ ОДИТ 19 КОРПОРАТИВНА СИГУРНОСТ 20* НАЦИОНАЛНИ И МЕЖДУНАРОДНИ ФОРУМИ НА УЧЕБНО-ТРЕНИРОВЪЧНИТЕ ФИРМИ
Литература по темите:
Основна литература:
1. Научна литература по предприемачество и фирмено управление, респ. организация и управление на финансовата дейност.
2. Нормативни документи, регламентиращи и регулиращи създаването и управлението на икономически субекти със статут на търговец.
Допълнителна литература:
1. Научни публикации.
2. Периодика.