BATB664 Управление на човешкия потенциал в туризма
Анотация:
АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА
курсът е специфично насочен към създаване на задълбочени познания за основните компетенции в управлението и развитието на човешкия потенциал в туризма;
за целта ще бъдат разгледани и дефинирани основните понятия и дефиниции, свързани със стратегическото управление на и развитие на човешкия потенциал в туризма;
студентите ще бъдат запознати подробно с организационните и административни дейности, свързани с управлението и развитието на човешкия потенциал в сферата на туризма;
ще се анализира конкурентна среда в туристическия сектор и управление на туризма на национално, браншово, регионално, фирмено равнище; спецификата на труда и работната среда в туризма; стандартизацията и унификацията на туристическото обслужване по сектори – хотелиерство, ресторантьорство и посредническа дейност;
крайната цел е студентите да са в състояние да прилагат получените общотеоретични и специализирани знания при осъществяването на туристически управленски дейности.
Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
КОМПЕТЕНЦИИ:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
основните компетенции в управлението и развитието на човешкия потенциал и ключовите понятия и дефиниции - човешки ресурси, човешки капитал, човешки потенциал, екипен потенциал, човешки отношения; организационен, инвестиционен и социален капитал;
стратетегическите подходи, модели и механизми за отделните фази на цикъла на управление на персонала;
поведенческите аспекти на взаимодействие на хората с организацията, с другите участници в трудовия процес (работа в екип) и неговата мотивация за труд,
иновативните стратегии и политики по управление и развитие на човешкия потенциал;
теоретични и поведенчески подходи към изследване на лидерските стилове на управление;
организационните и административни и дейности по управление на човешкия потенциал в туризма; управление на качеството на труда и продуктивността;
фирмената култура и организационната ефективност – подходи; екипна работа и видове екипи; управлението на екипния потенциал;
2) могат:
• да познават същността, обхвата и съвременните възгледи в управлението и развитието на човешкия потенциал;
• да познават стратегическите подходи към наемането, мотивирането, развитието и ръководството на хората в организациите;
• да анализират потребностите от човешки ресурси в организацията, тяхното набиране, функционално използване и развитие;
• да познават иновативните практики за управление на човешките ресурси, стойността за служителите, за потребителите, за инвеститорите;
• да анализират планирането на персонала, познавайки системите на подбор и разпределение, оценка, стимулиране и санкциониране; развитието на трудовата кариера;
• да определят потребностите от обучение и квалификационно развитие;
• да познават формите на хоризонтално развитие и натрупване на потенциал за вертикално развитие;
• да познават екипната работа, екипни цели и екипните норми;
• да прилагат получените общотеоретични и тясноспециализирани знания при осъществяването на туристически дейности.
Предварителни изисквания:
Основни терминологични понятия, изучавани до момента по всички базови курсове в сферата на туризма.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Караилиева, М. „Човешкият капитал в туризма“, НБУ, 2018
Средства за оценяване:
УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
1.Текущи оценки – 50 %, формирана на база тест и участие в дискусии
2.Практически занятия Казус– 50 % от текущата оценка