LOGB600 Невербална комуникация
Анотация:
Основната цел на курса е да запознае студентите с основните диагностични инструменти за идентификация на нарушенията в развитието и с основните терапевтични подходи за тяхното преодоляване. Студентите би трябвало да усвоят и основни знания за етиологията и клиничната картина при отделните нарушения на развитието, както и основни умения за консултативна дейност.
Преподавател(и):
проф. Толя Стоицова д.н.
ас. Цвета Каменски д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти7
1) знаят:
норма и патология на психичното развитие
основни нарушения на развитието
основни терапевтични стратегии
2) могат:
да консултират деца и техните семейства
да идентифицират основни нарушения
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Адлер А., Възпитание на децата, 1998
2. Алексиева Ем., Рисунките в психологическото изследване на личността, 2000
3. Аръсън Е., Човекът - "социално животно", 1996
4. Ашнър Л., Когато родителите обичат прекалено: Как да освободим родителите и децата да заживеят свой живот, 2000
5. бенкерт О., Натрапливостите: причини, симптоми, терапия, 1999
6. Голдберг Д., Психиатрия в медицинската практика, 1992
7. Дьоларош П., Да говорим, играейки, 1999
8. Клайн м., Любов, завист, благодарност, 2002
9. Крайг Г., Психология развития, 2002
10. Матанова В., Диагностика на деца с комуникативни нарушения, 1998
11. Матанова В., Дислексия, 2001
12. матанова В., Психология на аномалното развитие, 2005
Средства за оценяване:
тест
есе - 3 бр.