CSTB669 Визуализация и глобално осветление

Анотация:

Курсът развива уменията на студентите в областта на създаването на сложни тримерни визуализации с цел постигане на фотореалистичност. За целта се изучават както елементите на фотореалистичността, така и възможностите на съвременните системи за генериране на този клас изображения.

Като демонстрация на наученото в курса, студентите разработват 3 фотореалистични визуализации: интериор, екстериор, натюрморт/продуктова визуализация.

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

гл. ас. Йоана Минкова  д-р
ас. Златка Узунова  
 Мария Петева  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• физиката на работа на модул за визуализация с глобално осветление (Mental ray).

• къде се проявяват специфични светлинни явления (каустици, фонова и разпръсната светлина, други).

• основите проблемите при визуализация на различни класове фотореалистични модели.

2) могат:

• да разработват и визуализират интериорни и екстериорни визуализации.

• да използват специфичните материали за повишаване на реалистичността.

• да използват изображения като източник на информация за вида на осветлението.

• да реализират постобработка на визуализацията.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения по:

• цветознание,

• композиция,

• програми за създаване на двумерни изображения,

• програми за тримерни реалистични визуализации.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Основи на фотореалистичното моделиране.
  2. Основни методи за работа в Autodesk Maya.
  3. Създаване на проект по зададена тема. Създаване на екстериорна или интериорна среда. Групиране на елементи. Методи и подходи за работа в Autodesk Maya.
  4. Камера и управление на експозицията.
  5. Методи за подобряване на качеството.
  6. Методи за глобално осветление. Разлики. Предимства и недостатъци.
  7. Каустици, подповърхностно (вътрешно) отражение, анизотропия и други визуални светлинни феномени. Daylight-система.
  8. Фотореалистични материали- базови настройки.
  9. Пост-обработка. Многопасова визуализация. Създаване на множество карти в Autodesk Maya и комбинирането им във Photoshop.
  10. Сложни материали. Продуктови шейдъри.
  11. Работа по индивидуален проект.

Литература по темите:

• D. Derakhshani, R.L. Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015

• S. Tickoo, Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2015

• R. O'Connor, Beginner's Guide to Shading and Texturing in 3ds Max 2016, 2015

• A. Chopine, 3ds Max Projects: A Detailed Guide to Modeling, Texturing, Rigging, Animation and Lighting, 2014

• J. Cardoso, 3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, 2016

• B. Smith, 3ds Max Design Architectural Visualization: For Intermediate Users, 2011

• R. Cusson, J. Cardoso, Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental ray, 2nd edition, Focal Press, 2010.

• M. Kuhlo, E. Eggert, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, 2010

• A. Chopine, 3D Art Essentials: The Fundamentals of 3D Modeling, Texturing, and Animation, 2011

• R. Cusson, J. Cardoso, Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental ray, Focal Press, 2007