CSTB669 Визуализация и глобално осветление
Анотация:
Курсът развива уменията на студентите в областта на създаването на сложни тримерни визуализации с цел постигане на фотореалистичност. За целта се изучават както елементите на фотореалистичността, така и възможностите на съвременните системи за генериране на този клас изображения.
Като демонстрация на наученото в курса, студентите разработват 3 фотореалистични визуализации: интериор, екстериор, натюрморт/продуктова визуализация.
Преподавател(и):
гл. ас. Йоана Минкова д-р
ас. Златка Узунова
Мария Петева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• физиката на работа на модул за визуализация с глобално осветление (Mental ray).
• къде се проявяват специфични светлинни явления (каустици, фонова и разпръсната светлина, други).
• основите проблемите при визуализация на различни класове фотореалистични модели.
2) могат:
• да разработват и визуализират интериорни и екстериорни визуализации.
• да използват специфичните материали за повишаване на реалистичността.
• да използват изображения като източник на информация за вида на осветлението.
• да реализират постобработка на визуализацията.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения по:
• цветознание,
• композиция,
• програми за създаване на двумерни изображения,
• програми за тримерни реалистични визуализации.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основи на фотореалистичното моделиране.
- Основни методи за работа в Autodesk Maya.
- Създаване на проект по зададена тема. Създаване на екстериорна или интериорна среда. Групиране на елементи. Методи и подходи за работа в Autodesk Maya.
- Камера и управление на експозицията.
- Методи за подобряване на качеството.
- Методи за глобално осветление. Разлики. Предимства и недостатъци.
- Каустици, подповърхностно (вътрешно) отражение, анизотропия и други визуални светлинни феномени. Daylight-система.
- Фотореалистични материали- базови настройки.
- Пост-обработка. Многопасова визуализация. Създаване на множество карти в Autodesk Maya и комбинирането им във Photoshop.
- Сложни материали. Продуктови шейдъри.
- Работа по индивидуален проект.
Литература по темите:
• D. Derakhshani, R.L. Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2016 Essentials, 2015
• S. Tickoo, Autodesk 3ds Max 2016 for Beginners: A Comprehensive Guide, 2015
• R. O'Connor, Beginner's Guide to Shading and Texturing in 3ds Max 2016, 2015
• A. Chopine, 3ds Max Projects: A Detailed Guide to Modeling, Texturing, Rigging, Animation and Lighting, 2014
• J. Cardoso, 3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max, 2016
• B. Smith, 3ds Max Design Architectural Visualization: For Intermediate Users, 2011
• R. Cusson, J. Cardoso, Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental ray, 2nd edition, Focal Press, 2010.
• M. Kuhlo, E. Eggert, Architectural Rendering with 3ds Max and V-Ray: Photorealistic Visualization, 2010
• A. Chopine, 3D Art Essentials: The Fundamentals of 3D Modeling, Texturing, and Animation, 2011
• R. Cusson, J. Cardoso, Realistic Architectural Visualization with 3ds Max and mental ray, Focal Press, 2007