CARB610 Приложна анимация II част
Анотация:
Във втората част на курса студентите ще се запознаят с методите за анимация на по-сложни елементи с помощта на компютър. Специално внимание ще се отдели на анимацията на текст, семпли герои, работата с камера, 3D слоеве. Практическите занимания се допълват по начин, който ще подпомогне плавното усвояване на технологията за изработване на компютърна анимация. С тези познания студентите ще могат самостоятелно да създават кратки анимационни клипове и ефекти в двуизмерна и триизмерна среда с компютър.
Преподавател(и):
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Специфични термини, формати и методология на обработка с дигитален софтуер.
2) могат:
Да работят с актуален Adobe After Effects CC;
Да създават анимация на текст;
да анимират семпли обекти и герои;
Да работят с камери и 3D слоеве;
Да създават завършен кратък анимационен продукт с помощта на дигитален софтуер.
Предварителни изисквания:
• Обща компютърна грамотност (Windows) и владеене на английски език.
• Теоритични познания в областта на режисурата на анимационен филм и филмовия монтаж.
• Основни умения за художествена работа – рисуване, форми, цветове, графична композиция.
• Класически анимационни похвати.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в тематиката на курса, задачи и критерии за оценяване.
- Анимация на текст. Приложение. Основни методи за работа. Управление на формата и движението.
- Анимация на текст. Преходи.
- Анимация на текст. Текстури.
- Видове интерполация. Връзка с традиционни методи и понятия.
- Управление на деформация.
- Рисуване на движение. Допълнително управление на движението. Специални ключове.
- Подготовка на изображения за анимация. Основни понятия. Методи за импортиране. Групиране на обекти. Анимация в световни и локални координати.
- Свързване на параметри. Автоматична анимация.
- Употреба и управление на множество обекти.
- Базисна анимация на стилизиран герой. Групиране, напасване, деформации.
- Работа с камери.
- Работа с 3D слоеве и осветление.
- Финално обсъждане на студентските проекти.
Литература по темите:
• Fridsma, Lisa. Adobe After Effects CC Classroom in a Book (2018 release). Adobe press, 2017
• Meyers, Trish and Chris. Creating Motion Graphics with After Effects: Essential and Advanced Techniques. Routledge, 2013.
• Krasner, Jon S. Motion Graphic Design, Third Edition: Applied History and Aesthetics. Focal press, 2013.
• Brinkmann, Ron, “The Art and Science of Digital Compositing”: Techniques for Visual Effects, Animation and Motion Graphics (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics), Publisher: Morgan Kaufmann, 2008.
• Halas, John and Whitaker, Harold. Timing for Animation, Second Edition. Focal Press, 2009.
• Williams, Richard. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. Farrar, Straus and Giroux, 2012.