CARB061 Практика "Анимационно кино"
Анотация:
Тази практика трябва да координира усилията на студентите и преподавателите в процеса на създаване на конкретни филми. Целите на практиката са да помага дългосрочно и трайно на студентите – на различните етапи от работата им по всеки проект – от драматургията през типажите, сториборда, анимацията и различните анимационни техники до режисурата, звука и монтажа, с особена грижа за вътрешното единство и целостта на филма.
Другите важни цели на практиката са са студентите да се приучат да работят в екипи; да спазват срокове, което е важно за филмовото производство и най-вече да довършват докрай започнатите проекти.
Преподавател(и):
гл. ас. Севина Иванова д-р
Иван Богданов
ас. Весела Данчева-Богданова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще могат да да работят по всички компоненти на анимационния филм, за да постигнат максимална изразителност при реализацията на своя кратък анимационен етюд.
Предварителни изисквания:
Основни знания и умения по драматургия, типаж, режисура, сториборд, анимация, видеомонтаж и озвучаване.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Студентите изработват кратък анимационен етюд по предварително избрана и одобрена от преподавателите тема. Етюдът може да е самостоятелен към настоящия семестър или да обхаваща вече стартирала работа по по-сериозен и дългосрочен проект, започнат в предходния семестър. От студентите се очаква да представят завършен и озвучен анимационен етюд/филм за финалното оценяване.
- Компонентите, разглеждани при защитата на представените етюди са органичността на замисъла и използваните анимационни техники, яснотата на разказа и смисловите изобразителни акценти, темпоритъма на действието и цялостния разказ, звуковото решение, монтажът и режисурата на завършеното произведение.
Литература по темите:
• На английски език, непреведена
1. Brian Lemay – “Designing Cartoon Characters for Animation”
2. Tony White – “The Animator's Workbook: Step-By-Step Techniques of Drawn Animation”
3. Richard Williams – “The Animator’s Survival Kit”
4. Frank Thomas and Ollie Johnston – “The Illusion of Life”
5. Preston Blair – “Аdvanced Animation”
5. Leonard Maltin - “Of Mice and Magic”
6. Harold Whitaker and John Halas – “Timing for Animation”
7. Shamus Culhane – ”Animation from Script to Screen”
8. Ted Sennett – “The Art of Hanna-Barbera”
9. Chuck Jones – “Chuck Amuck”
10. Roger Noake – “Animation”
11. Kit Laybourne – “The Animation Book”
12. Gene Deitch – “How to Succeed in Animation”
13. Edward Muybridge – “The Human Figure in Motion”
14. Edward Muybridge – “Animals in Motion”
15. Ken Hultgren – “Тhe Art of Animal Drawing”
16. Gottfried Bammes –„The Artist’s Guide to Human Anatomy”
17. Gottfried Bammes – „The Artist’s Guide to Animal Anatomy”
19. Don Bluth –The Art of Storyboarding
20. Mark Byrne – The Art of Layouts and Storyboarding
На руски език
• Иван Иванов-Вано –„Кадр за кадром”
• „Мастера советской мультипликации” –сборник статей
• Юрий Норштейн -„Снег на траве”
На сърбо-хърватски език
• Боривой Довникович - ‘Skola Crtamog Filma”
На български език
• Красимира Герчева –„Естетика на анимационния филм”
• Надежда Маринчевска –„Квадрати на въображението”
• Надежда Маринчевска – „ Българско анимационно кино 1915-1995г.”
• Тодор Андрейков –„Комичното на екрана”
• Шандор Фейа-„За анимацията въобще”
• Сергей Есенин –„Вълшебниците на екрана”
• Илия Бешков – „Слово и образ”
• Петър Чуховски – „Рисунката”
• Петър Чуховски – „ Конструктивна перспектива”
• Д-р Кр. Чоканов – „ Пластична анатомия”
• Статии и студии от периодичния печат, посветени на анимационното кино