ADVB609 Визуални аспекти на рекламата и дизайна
Анотация:
Курсът обръща внимание на визуалните аспекти в екранната рекламата, разглеждайки ги от научно-практически ракурс. Набляга се на ролята на дизайна в комуникациите. Първата част на лекциите е теоретична, а втората – приложна, където студентите овладяват работата с файлове и софтуер за презентации. Включва и допълнителен семинар с гост-лектори от бизнеса за производство на рекламни материали. Курсът прави връзката между важни графични файлове и приложението им в крайни печатни продукти.
Преподавател(и):
ас. Иван Христов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) Ще знаят:
• Основни софтуери за визуализация в рекламата.
• Изисквания за изработка и употреба на визуални файлове.
• Цветови пространства и резолюция.
• Работа с банки за изображения и дизайни.
2) Ще могат:
• Да оперират с графични файлове.
• Да употребяват правилно логото на бранда.
• Да боравят с файлови рекламни материали за медиите.
• Да анализират визуалната идентичност на бранда.
• Да изискват коректни визуални материали от изпълнители.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в тематиката на курса и оценяването
- Дизайнът и изкуството в рекламата
- Принципи на зрителното възприятие при дизайна
- Гещалт принципи при създаване на визии в рекламата
- Работа с полезни източници за дизайн материали
- Ключови понятия в рекламния дизайн
- Растерни изображения и приложението им в рекламата
- Векторни изображения и приложението им в рекламата
- Ръководство за употреба на визуалната идентичност
- Работа със специализиран софтуер за презентации
- Тест
- Конферанс с разработки на студентите
Литература по темите:
• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“
• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС
• Котлър, Филип; Хескил, Дейвид; Лий, Нанси (2014). „Добри дела“, издателство „Сиела“
• Нелисен, Марк (2021). „Дарвин в супермаркета“, издателство „Колибри“
• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“
• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“
• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“
• Barry, Pete (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later. Thames and Hudson Ltd
• Bell, Eugenia (2019). Paul Rand: Inspiration and Process in Design. Moleskine Books
• Mariani, Massimo (2019). What Images Really Tell Us: Visual Rhetoric in Art, Graphic Design. Hoaki