ADVB609 Визуални аспекти на рекламата и дизайна

Анотация:

Курсът обръща внимание на визуалните аспекти в екранната рекламата, разглеждайки ги от научно-практически ракурс. Набляга се на ролята на дизайна в комуникациите. Първата част на лекциите е теоретична, а втората – приложна, където студентите овладяват работата с файлове и софтуер за презентации. Включва и допълнителен семинар с гост-лектори от бизнеса за производство на рекламни материали. Курсът прави връзката между важни графични файлове и приложението им в крайни печатни продукти.

прочети още
Реклама

Преподавател(и):

ас. Иван Христов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) Ще знаят:

• Основни софтуери за визуализация в рекламата.

• Изисквания за изработка и употреба на визуални файлове.

• Цветови пространства и резолюция.

• Работа с банки за изображения и дизайни.

2) Ще могат:

• Да оперират с графични файлове.

• Да употребяват правилно логото на бранда.

• Да боравят с файлови рекламни материали за медиите.

• Да анализират визуалната идентичност на бранда.

• Да изискват коректни визуални материали от изпълнители.


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в тематиката на курса и оценяването
  2. Дизайнът и изкуството в рекламата
  3. Принципи на зрителното възприятие при дизайна
  4. Гещалт принципи при създаване на визии в рекламата
  5. Работа с полезни източници за дизайн материали
  6. Ключови понятия в рекламния дизайн
  7. Растерни изображения и приложението им в рекламата
  8. Векторни изображения и приложението им в рекламата
  9. Ръководство за употреба на визуалната идентичност
  10. Работа със специализиран софтуер за презентации
  11. Тест
  12. Конферанс с разработки на студентите

Литература по темите:

• Арънсън, Елиът (2009). „Човекът – „социално животно“, издателство „Дамян Яков“

• Катранджиев, Христо (2008). „Методологически аспекти при разработване на рекламна кампания“, университетско издателство „Стопанство“ УНСС

• Котлър, Филип; Хескил, Дейвид; Лий, Нанси (2014). „Добри дела“, издателство „Сиела“

• Нелисен, Марк (2021). „Дарвин в супермаркета“, издателство „Колибри“

• Пинк, Даниъл (2011). „Изцяло ново мислене“, издателство „Изток – запад“

• Сегела, Жак (2004). „Холивуд пере най-добре“, издателство „Панорама“

• Фиск, Питър (2008). „Гениален маркетинг. Съвети и най-добри практики“, издателство „СофтПрес“

• Barry, Pete (2016). The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later. Thames and Hudson Ltd

• Bell, Eugenia (2019). Paul Rand: Inspiration and Process in Design. Moleskine Books

• Mariani, Massimo (2019). What Images Really Tell Us: Visual Rhetoric in Art, Graphic Design. Hoaki