ADVB614 Пространствен дизайн в рекламата
Анотация:
Курсът е с практическа насоченост и въвежда в проблематиката на рекламната дизайнерска дейност, като запознава студентите накратко с историческото й развитие в Европа и САЩ. Разглежда творчеството на дизайнера в неговия двойнствен аспект, като се акцентира върху някои по-основни проблеми на рекламата, пространствения и графичен дизайн и визуално комуникационните системи. Проследява съвременните тенденции на взаимоотношенията: дизайн - форми на рекламно изразяване.
Преподавател(и):
проф. Петя Александрова д.н.
доц. Боряна Минчева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ЩЕ ЗНАЯТ:
. След успешното завършване на курса студентите следва да притежават теоретични основни познания и практически умения за решение в областта на дву- и триизмерната реклама.
2) ЩЕ МОГАТ:
- Да усвоят основните похвати при решение на визуални рекламни задачи.
Предварителни изисквания:
-Oсновни познания по история на изкуството и архитектурата
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Видове пространствена реклама. Роля на sign design при изграждане на цялостна пространствена визуална корпоративна идентичност.
- Основни конструкции при изграждане на малки пространствени панаирни павилиони – плюсове и минуси при приложението им.
- Принципи на организация на рекламата и пространствата на нейното най-добро разположение при изграждане на концепция за малък павилион , с който фирмата участва в международно изложение. Творчески бриф.
- Видове пространствена реклама. Роля на sign design при изграждане на цялостна пространствена визуална корпоративна идентичност. Практическа задача.
- Основни конструкции при изграждане на малки пространствени панаирни павилиони – плюсове и минуси при приложението им.ринципи на организация на рекламата и пространствата на нейното най-добро разположение при изграждане на концепция за малък павилион , с който фирмата участва в международно изложение.
- Основни конструкции при изграждане на малки пространствени панаирни павилиони – плюсове и минуси при приложението им.ринципи на организация на рекламата и пространствата на нейното най-добро разположение при изграждане на концепция за малък павилион , с който фирмата участва в международно изложение. Практически семинар в ИЕЦ.
- Принципи на организация на рекламата и пространствата на нейното най-добро разположение при изграждане на концепция за малък павилион , с който фирмата участва в международно изложение. Задание за курсов проект
- Принципи на организация на рекламата и пространствата на нейното най-добро разположение при изграждане на концепция за малък павилион , с който фирмата участва в международно изложение. Упражнения по зададена тема
- Основни ергономически норми при изграждане на пространствения рекламен дизайн.
- Материали за външна и вътрешна пространствена реклама.
- Видове обемни букви и табели – технология и избор за различни цели в рекламата.
- Пространствена задача – решение на рекламата, цвета и осветлението в малък павилион на фирма, която участие в международно изложение. Клаузура.
Литература по темите:
Райън,Уилям; Коновър, Тиъдър; Графичната Комуникация Днес; Първа и Втора част; Thomson &Delmar Learning ; Издание на български език
Дуо Дизайн ООД том 1 и том 2
Джоанис, А., “Творческият процес в рекламата”, изд. “Ваньо Недков”, София, 1992 Кафтанджиев, Хр., Езикът на рекламата. Графика и текст. София, 1992.
Кафтанджиев, Хр., Хармония в рекламната комуникация. София, 2006.
Кийн, Джон. Медиите и демокрацията. София, 1999.
Кафтанджиев, Хр., Тектът на печатната реклама. София, 1998.
Проп, Владимир, Морфология на приказката, София, 2001
Bruce Bendinger – The copy workshop workbook
Robert Kernen – Building better plots
Richard Blum – TV and Screenwriting
William Goldman – Adventures in the screen tradeRick Reichman – Formatting your screenplay
Юнг К. Г. Архетип и символ. - М., 1991
Сегела Ж., Холивуд пере най-добре. - София, 1991.
Schultz D. Strategic Advertising Campaigns. - Lincolnwood, 1991.
Sandage C.H., Fryburger V., Rotzll K. Advertising. Theory and Practice. - Homewood, 1979.
Bovee C., Arens W. Contemporary Advertising. - Richard D.Irwin.Inc., 1994
Средства за оценяване:
Решаване на пространствени блиц задачи.
Контролни върху теоретичната част.