BAMB624D Управление на ритейла

Анотация:

Курсът разглежда генерално ритейла (търговията на дребно), чието значение значително нараства на съвременните пазари, за да разкрие след това особеностите на продуктовия мениджмънт и успешното използване на пространството в точката на продажба за целите на маркетинга. Затова са засегнати както невидимите за потребителя стратегически ходове, така и видимите за него решения при дизайна и наличностите в магазина. Представени са редица примери от българския и международния опит в тази област, като са подчертани базовите принципи на работа, почерпени от натрупваните години наред позитивни и негативни стратегически и тактически подходи, както и от изследователските проекти върху подреждането на витрини, дисплеи, стелажи и поведението на потребителите в магазинното пространство.

прочети още
Маркетинг - ДО

Преподавател(и):

доц. Надежда Димова  д-р
доц. Димитър Трендафилов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• какви са съвременните маркетингови условия при точката на продажба;

• защо е важно управлението на продукти и марки в точката на продажба и каква е ролята на продуктовия мениджмънт и мърчандайзинга в него;

• какви са особеностите на продуктовия мениджмънт и мърчандайзинга като дейности в дистрибуционната и комуникационната политика;

• каква е ролята на програмите за лоялност в търговията на дребно

2) могат:

• да прилагат различни модели и стратегии при управлението на продуктите, техните наличности и поставянето и в точката на продажба;

• да взимат успешни решения в мениджмънта на дистрибуцията и мърчандайзинга.

• да се съобразяват с особеностите на местата на продажба, за да подобряват резултатите при реализация на продукти и марки.


Предварителни изисквания:
Базови знания по маркетинг

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в курса. Ритейлизация. Потребителско поведение и точка на продажба Продуктов мениджмънт – същност и видове Витрини и знаци в точката на продажба Вътрешен дизайн в точката на продажба Примери от практиката 1 – Марките-вериги – TESCO и Walmart Мърчандайзинг – същност и видове Визуален мърчандайзинг Управление на наличности Ритейл извън магазините Примери от практиката 2 – Видове решения в ритейла – Carrefour и Lidl Формати и стратегии Измерване на представянето в точката на продажба и мърчандайзинга Програми за лоялност Примери от практиката 3 – Видове решения в ритейла - Benetton

Литература по темите:

• Мърчандайзинг, Невяна Кръстева (2011), София: Авангард Прима.

• Маркетинг, Веселин Благоев (2003), София: International University.

• Защо купуваме. Науката за пазаруването, Пако Ъндърхил (2004), София: Фокус ООД.

• Ритейл маркетинг и мениджмънт, Димитър Трендафилов (2018), София: НБУ.

• Retail Product Management. Buying and Merchandising, Rosemary Varley (2001), London/New York: Routledge.

• Brick and Mortar. Shopping in the 21st Century, Tina Lowrey (ed.) (2008), New York: Lawrence Erlbaum Associates.

• Fashion Merchandazing, Virginia Grose (2012), London: AVA Publishing SA.

• Visual Marketing. From Attention to Action, Michel Wedel, Rieters, Rik (2008), New York: Lawrence Erlbaum Associates.

• Retailization. Brand Survival in the Age of Retailer Power, Lars Thomassen, Keith Lincoln, Anthony Aconis (2006), London: Kogan Page Ltd.