MUSB581 Музикална акустика - І част
Анотация:
Музикалната акустика І част - това е физиологичната акустика.
Подразделя се на слухов анализатор, психологична акустика и говорен апарат.Слуховият анализатор включва периферна и централна част.Психоло-
гичната акустика включва слуховото усещане и възприятие, маскировка и адаптация ,диференциални и абсолютни прагове и психометричните методи.
Говорният апарат вкрючва звукопроизвеждането, гласопреработката, говорния и певчески глас.Третират се различните измервания на слуха и
аудиограмите.
Преподавател(и):
доц. Димитър Василев
доц. Емил Трайчев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Усвоява се устройството и действието на слуховия апарат и влиянието
му върху слуховите възприятия. Усвоявя се устройството и действието на
говорния апарат и особеностите му при говорния и певчески глас.Тази
компетенция пряко участва при режисирането на звука.
Предварителни изисквания:
Да познават това, което се учи по анатомия на човека в средните
училища
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Музикалната акустика - определение и раздели.
- Звук. Качества на звука и трептения на телата.
- Характеристики на звука и звуковото поле.
- Гласов апарат на човека. Звуковете на речта според акустичния спектър. Образуване на фонемите. Човешкият глас като музикален инструмент.
- Класификация на музикалните инструменти
- Конструктивни особености-кордофонни лъкови инструменти. Цигулка.
- Тест
- Конструктивни особености- виола, виолончело, контрабас.
- Микрофонни постановки на лъковите струнни инструменти.
- Арфови струнни инструменти. Конструктивни особености.
- Китара. Конструктивни особености и микрофонни постановки при запис.
- Тест
Литература по темите:
1. Кусев, Алекси – Музикална акустика – Част 1, изд. НБУ, София –2011г.
2. Кусев, Алекси – Пространствена акустика, изд. НБУ, София –2011г.
3. Люцканов, Михаил – Физиологична акустика; изд. „Наука и изкуство“, София – 1975г.
4. Георгиев, Емил – Музикална акустика; изд. „Наука и изкуство“, София – 1975г.
Средства за оценяване:
Чрез препитване устно или тест