BUTB015 Въведение в туризма

Анотация:

Курсът по Въведение в туризма е двусеместриален курс, който поставя фундаменталното начало на образователния процес в областта на туризма и предоставя на студентите интегрирани знания за туристическия отрасъл и неговото място в икономиката на страните, включително и на България.

Цели на курса:

• Да запознае студентите със съвременните концепции за развитието на туризма.

• Да идентифицира новите измерения на туристическата индустрия.

• Да представи икономическото значение на туристическата индустрия.

• Да изясни терминологичният апарат като постави акцент върху различните гледни точки на автори и изследователи, работещи в сферата на туризма.

• Да даде обща характеристика на туристическите продукти, като изведе и техните специфични форми и особености.

• Да поясни въпросите свързани с основния компонент на туризма – пътуването.

• Да изясни същността на основните туристическите услуги по отношение на настаняването и изхранването.

• Да провокира интереса на студентите към изследване бъдещето на туризма, прилагайки съвременни подходи за неговото развитие.

В курса се изяснява съдържанието на ключовите термини, понятия и инструментариум, които дават цялостна представа за сферата на туризма и неговото развитие.

прочети още
Бизнес икономика (съвместна програма с университета в Йорк)

Преподавател(и):

доц. Ирена Емилова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• съдържанието на ключови термини, понятия и инструментариум, използвани в областта на туризма;

• факторите, обуславящи бързото развитие на туризма;

• основните характеристики на туристическата индустрия;

• специфичните особености на туристическите продукти.

2) могат:

• да осмислят и да боравят свободно с възприетите в туристическата сфера понятия, категории, теории и концепции, които да прилагат активно в последващото си обучение по специализирани курсове;

• да анализират, създават и презентират самостоятелно научни текстове, които да аргументират и защитават, коректно използвайки различни информационни източници;

• да използват придобитите теоретични знания за анализ и интерпретация на състоянието и тенденциите на туризма в световен мащаб.


Предварителни изисквания:
няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Емилова И., Е. Великова, Въведение в туризма, изд. на НБУ, С., 2016

Средства за оценяване:

ТЕСТ 50%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 20%