BAMB746 Управление на верига за доставки
Анотация:
Курсът въвежда студентите в едно актуално в контекста на икономическата глобализация поле. Инженирането и контролът върху доставките се е правърнал в самостойна дисциплина, която засяга бизснес администрирането като цяло, пряко влияе върху продуктовата и дострибуционната политика на компаниите, както дори и на техние бранд активности. Резултатите от една ефективна (и интегрирана) система на доставки засяга както компаниите заети в логистиката, така и търговците на дребно и едро, и в крайна сметка носят добавена стойност за компаниите-производители и най-важно – на техните клиенти. Интернет и дигиталните технологии изобщо направиха тези вериги работещи, но в същото време и са ключов фактор за тяхното развитие и подобряване. Курсът обхваща и методологии за измерване и анализ на веригата за доставки, както и предлага като илюстрация някои от най-добрите практики, създадени до момента.
Преподавател(и):
гл. ас. Димитър Трендафилов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
• кои са характеристиките на веригата за доставки и защо тя е важна за бизнеса и маркетинга в частност;
• кои са възможните стратегии, подходи и модели за организиране на ефективна система за доставки;
• какви изследвания съществуват в полето на доставките и до какви резултати водят те от гледна точка на мениджмънта.
2) могат:
• да изготвя и прилагат модели за глобална логистика;
• да избират най-подходящите системи и технологии да управление и контрол;
• да управляват интегрирана система от вериги за доставка.
Предварителни изисквания:
Базови знания по маркетинг
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
• Коралиев, Я., 2013. Управление на веригата за доставките, София: УНСС.
• Моллов, Д., 2016. Глобални вериги за доставка: Моделиране и управление. София: УНСС.
• Фрийдман, Т., 2006. Светът е плосък: Кратка история на XXI век. София: Обсидиан.
• Раковска, М., Управление на веригата на доставките. София: УНСС.
• Blokdijk, G., 2015. Supply Chain Management – Simple Steps to Win, Insights and Opportunities for Maxing our Success. Emereo Publishing.
• Branch, A., 2009. Global Supply Chain Management and International Logistics. New York & London: Routledge.
• Chopra, S. and Meindl, P., 2007. Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. Upper Saddle River, New Jersey: Pearson.
• Frazalle, E., 2002. Supply-Chain Strategy. The Logistic of Supply Chain Management. McGraw-Hill eBook.
• Geunes, J., Pardalos, P. and Romeijn, H.E. (eds.), 2005. Supply Chain Management: Models, Applications, and Research Directions. New York/Boston/London: Kluwer Academic Publishers.
• Harrison, A. and New, C., 2002. The Role of Coherent Supply Chain Strategy and Performance Management in Achieving Competitive Advantage: An International Survey. The Journal of Operational Research Society, Vol. 53(3), pp. 263-271, via JSTOR [10 November 2015].
• Kleijnen, J.P.C and Smits, M.T., 2003. Performance Metrics in Supply Chain Management. The Journal of Operational Research Society, Vol. 54(5), pp. 507-514.
• Porter, M.E. and Millar, V.E., 1985. How information gives you competitive advantage. The information revolution is transforming the nature of competition. [online] Available at: https://hbr.org/1985/07/how-information-gives-you-competitive-advantage.