VIPB565 Печатна графика - І част
Анотация:
• Разработва умения за импровизации и нестандартно мислене.
• Да мотивира студентите към търсене на нови форми за офолмление, съобразно новите технологични възможности.
• Разширява технологичните умения в областта на дизайна на текстови носител.
• Дава познания за новите компютърни технологии в тази област.
Преподавател(и):
доц. Дамян Дамянов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Завършилите успешно курса усвояват специфична терминология;
Могат да създават дизайн на печматно произведение;
Могат да комбинират подходящи шрифтови образци и изображения.
Предварителни изисквания:
Базисни умения по рисуване.
Да имат отношение към дизайна и оформлението.
Да имат асоциативно мислене и визуален вкус.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Печатни издания. Видове и функция.
- Печатни издания. Специфични елементи.
- Полиграфия - хартия, мастила, материали и подвързване.
- Формати. Изходни формати.
- Билет за зоопарк. Задание.
- Билет за зоопарк. Специфични търсения. Рисунка и оформление.
- Билет за зоопарк. Шрифтово изграждане.
- Билет за зоопарк. Проекти.
- Билет за зоопарк. Проекти.
- Карта за зоопарк. Функция и оформление.
- Карта за зоопарк. Стилизация.
- Графично съзвучие на билет за зоопарк и карта. Общи дизайнерски решения.
- Графично съзвучие на билет за зоопарк и карта. Общи дизайнерски решения.
- Конферанс.
- Финален конферанс.
Литература по темите:
На български език:
1. Паркър, Р., Професионален дизайн в рекламата, СофтПрес, (12.11.2006)
2. Тейлър, Д., Бранд визия, Дамян Яков, 2008
3. Деянов, П.,Психоанализа и рекламна символика, 2005
На английски език:
1. Taylor, A., Strategic Thinking for Advertising Creatives, Laurence King; 01 edition (30 Sept. 2013)
2. Veksner, S., How to Make It as an Advertising Creative, Laurence King; 01 edition (17 May 2010)
3. Barry, P., The Advertising Concept Book: Think Now, Design Later, Thames and Hudson Ltd; 3 edition (11 Aug. 2016)
4. Pricken, M., Creative Advertising: Ideas and Techniques from the World's Best Campaigns, Thames and Hudson Ltd; 2 edition (26 May 2008)
5. Ingledew, J., The A - Z of Visual Ideas: How to Solve any Creative Brief, Laurence King; 01 edition (10 Oct. 2011)
6. Boches, E., Sullivan, L., Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads, John Wiley & Sons; 5th Revised edition (16 Feb. 2016)
7. Trott, D., One Plus One Equals Three: A Masterclass in Creative Thinking, Macmillan; Main Market Ed. edition (4 Jun. 2015)
8. Trott, D., Predatory Thinking: A Masterclass in Out-Thinking the Competition, Macmillan; 1 edition (23 May 2013)
9. Hegarty, J., Hegarty on Creativity: There are No Rules, Thames and Hudson Ltd; 01 edition (10 Mar. 2014)